30 Ekim 2017 Pazartesi

kızılay 🚑

🚑Kızılay bir yardım kurumudur. Türkiye Kızılay Derneği’nin bayrağı beyaz zemin üzerine kırmızı ay ve yıldızdan oluşmaktadır. Bayrağın beyaz olmasının sebebi yardımların hiçbir çıkar ve yolsuzluk gözetilmeden dürüstçe yapılacağını sembolize etmek içindir. Bu bayraktaki ay ve yıldız hem ülkemizin yardım kuruluşu olmasını hem de kırmızı renk dolayısıyla aciliyeti temsil eder. 

🚑Kızılay depremlerde, yangınlarda, selde, salgın hastalıkta, hem savaşta hem barışta insanlara yardım eden bir yardım kurumudur. Yardıma ihtiyacı olan insanların, zarar görenlerin yardımına koşar. Felakete uğrayanların barınmaları için çadır, battaniye yiyecek, giyecek dağıtır. Yaralananların iyileşmeleri için geçici hastaneler kurar. Kızılay salgın hastalık durumlarında hastalara yardım eder. Aşevleri açar, aşevlerinde yoksul, kimsesiz, düşkün yurttaşlara yiyecek ve içecek verir.


🚑Yurt içinde ya da yurt dışında deprem, sel baskını, savaş olur olmaz Kızılay depolarını açar, felaket bölgesine çadır, battaniye, giyecek, yiyecek, kan ve ilaç gönderir. Bu yardımların dağıtımını sağlar. Kızılay ülke içinde ve ülke dışında yaptığı bu yardımları ; yardımseverlerin bağışları ve öğrencilerin satın aldıkları Kızılay pullarından elde ettiği gelirlerle karşılar.

🚑Kızılay, hiç bir ayrım gözetmeksizin doğal yıkımlara uğrayanlara , savaş yaralılarına, düşkünlere, salgın hastalıklara yakalananlara yardım elini uzatır. Kızılay gerektiğinde aynı amaçlı Kızılhaç, Kızılaslan, Güneş gibi yardım kuruluşları ile işbirliği yapar. Kızılay gençlik kampları, aşevleri, hastaneler, dispanserler, kan merkezleri gibi sağlık ve yardım kuruluşlarını çalıştırır.

🚑Kızılay, 1876 Osmanlı- Rus Savaşı'ndan 1974 Kıbrıs Barış Harekatı'na kadar geçen süre içinde, Türkiye'nin taraf olduğu tüm savaşlarda, cephe gerisinde kurduğu seyyar ve sabit hastaneler,hasta taşıma servisleri,donattığı hastane gemileri, yetiştirdiği hemşireler ve gönüllü hasta bakıcılar aracılığıyla savaş alanında yaralanan ya da hastalanan on binlerce Mehmetçik'in dost ve düşman askerinin bakım ve tedavisine yardımcı olmuş, Türk olsun düşman olsun savaş esirlerine gereken insancıl yardımları yapmış; savaştan etkilenen sivil halkın bakımı ve korunması için çaba göstermiş; I Meşrutiyetin ilanından sonra İstanbul'da görülen büyük kolera salgınından bu yana yurdumuzda ortaya çıkan doğal afetlerde felaketzedelerin bakımını, barınağı ve beslenmelerini sağlamış, uluslararası yardım faaliyetlerine katılmış; hemşirelik eğitimi, ilkyardım ve kanla ilgili hizmetler alanında öncülük yapmış, korunmaya gereksinen pek çok vatandaşımıza gereken sosyal yardım ve hizmetleri sunmuştur.

🚑Bizler de okullarımızda her yıl 29 Ekim - 4 Kasım tarihleri arasında Kızılay Haftası’nı kutlarız.. Kızılay ile ilgili şiirler okur, şarkılar söyler, video ve slaytlar izleriz.  Drama çalışmaları yaparak Kızılay'ın görev ve sorumluluklarını yaşayarak öğrenmiş oluruz.









23 Ekim 2017 Pazartesi

okul öncesinde rakamlar


Rakam yazma çalışmaları yaparken öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar:

*Rakam yazma çalışmalarına kağıt ve kalemle başlamak istemeyenlere bazı etkinlik örnekleri;

-Zımpara kağıtlarından rakamlar oluşturma ve kesme
-Kumaşlardan rakamlar keserek onları kartona yapıştırma
-Rakamlar şeklinde çimlendirme deneyleri yapma
-Kuru baklagillerle rakamlar oluşturma ve yapıştırma
-Tebeşir, sulu boya veya parmak boya ile rakamları boyama
-Havaya el ve burun ile rakamlar çizme
-Çamur ve kil ile rakamları yapmasını isteme

*Öğretmen rakamın doğru yazımını masanın üzerine koyabilir veya bu rakamların yazılı olduğu kartları sınıfa asabilir.
*Rakamların yazımını öğretirken çocukların yazdıkları denetlenmelidir. Çünkü daha sonra yanlışları düzeltmek daha zordur.
*Sol elini kullanan çocuklar için öğretmen mümkünse sol elini de kullanarak model olmalıdır. Bu çocukların öğretmeni izlemeleri ve model almaları açısından kolaylık sağlar.
*Panoya asılması veya tahtaya yazılmasının yanı sıra öğretmen model olması açısından her çocuğun önüne rakam modelleri koymalıdır. Bu çocuğun yatay ve dikey görünüşleri kopyalamaları açısından çocuğa yardımcı olacaktır.
*”Dört” rakamının yazılı formları farklı yerlerde farklı şekillerde kullanıldığı için, bu çocuklar için şaşırtıcı olabilir. Bu nedenle öğretmen her iki yazılımında aynı rakam olduğunu anlamasında çocuğa yardımcı olması gerekmektedir.
*Öğretmen çocukla rakam yazma çalışmaları yaparken çocuğun 0’dan 9’a kadar tüm rakamları yazdığından emin olması gerekmektedir.


Sayı Kavramı İle İlgili Olarak Yapılabilecek Çalışmalar;
1. 1’den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından model olarak çizilen rakamın eşini buluma
2. 1den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından söylenilen rakamı bulma
3. 1’den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından gösterilen rakamı okuma
4. Sözel yönlendirme ile çocuğun 1’den 10’a kadar saymasını isteme
5. Verilen rakamlar arasını (5-9 gibi ) sayma
6. Verilen rakamdan geriye doğru sayma
7. Değişik sayılardaki nesneleri eşleştirme
8. İki yazılı rakamdan (5 ve 9 gibi) hangisinin daha az (veya daha fazla) olduğunu söyleme
9. Bir sayı kümesini sıraya dizme, okuma ve istenilen rakamı göstermesini isteme
10. Verilen iki nesne grubunu sayma ve verilen rakamla aynı olup olmadığını belirleme
11. Verilen iki nesne grubunu sayma ve hangisinin daha az (veya daha fazla) olduğunu söyleme
12. Bir nesne grubu ile birlikte verilen rakamdan ve hangisinin daha fazla olduğunu söylenme
13. Nesne grupları ve rakamlar verilerek, eşleştirmesini isteme
14. Nesneleri sayarak, üç nesne grubundan en az (en fazla) olanı söyleme
15. Bir rakam verilerek, bu rakama uygun sayıdaki nesne grubunu göstermesini isteme
16. Verilen iki nesne grubundan daha fazla olanı bulma ve daha sonra fazla olan gruptan az nesne sayısı kadar nesne çıkarma ve kalan nesne sayısını söyleme
17. Bir’den 10’a kadar ritmik sayarken, atlanılan sayının hangisi olduğunu söyleme
18. Sıralanmış nesne resimlerinden söylenilen sıradaki nesneyi gösterme
19. Sıralanmış sayı kartlarından atlanılan sayıyı bulma
20. Sıralanmış nesneleri sıra sayısı ile sayma (birinci, ikinci, üçüncü gibi)
21. Verilen küme ile aynı, daha az, daha fazla sayılarda kümeler oluşturmalarını isteme
22. Nesneleri sıralarken birinci, ikinci, üçüncü gibi sıra sayılarını kullanma (Aktaş 2002)


























                                       
















x

19 Ekim 2017 Perşembe

🍁🍁 Sonbahar mevsiminde doğada ve havada ne gibi değişiklikler olur??






🍁"Güz mevsimi  olarak da bilinen sonbahar dört mevsimden biridir yaz ve kış mevsimlerinin ortasında yer alan.. Sonbahar mevsiminde gündüzler kısalır, geceler uzar. Güneş, erken batar. Güneş bize daha az ısı ve ışık verir. Serin, yağmurlu ve rüzgarlı günlerin sayısı artar. Artık ince ve kısa kollu giydiğimiz kıyafetler yerini uzun kollu giysilere bırakır. Sonbahar kış mevsiminin de habercisidir. Sonbaharda ağaçlardaki yapraklar renk değiştirmeye ve dökülmeye başlar ancak bu durumu yalnızca bazı ağaçlarda görürsünüz. Çam, ardıç vb. ağaçlar yapraklarını dökmezler. Kozalaklı ağaçlar ya da dökmeyen ağaçlar yıl boyunca yeşil kalır ve iğnelerini çoğunlukla ilkbaharda bırakırlar.
 Pazarda gördüğümüz sebze meyveler de de değişiklik olur. 🍊🍎🥝🌰 mesela şeftalinin üzümün karpuzun yerini mandalina portakal kivi armut alır . süt mısırın yerine kestane geçer 🌽🌰 karnabahar brokoli lahana pırasa kışın afiyetle yenir  
🌿🍃 Etraftaki otlar ve çimenler kurur. 

🐿Bazı hayvanlar sonbahar boyunca kış hazırlığı yapmaya başlarlar.  Ayı gibi kış uykusuna yatan hayvanlar, kış boyunca vücut yağını korumak için daha fazla yiyerek kışa kendilerini hazırlarlar. Göçmen kuşlar sürü halinde sıcak bölgelere göç ederler. Karınca gibi minik hayvanlar yuvalarına sürekli yiyecek taşırlar kış boyunca aç kalmamak için.." diyerek konuya giriş yaptıktan sonra bir kaç bilmece sorup iyice sonbaharı iliklerine kadar hissettirebilirsiniz cocuklarınıza😀 Ardından sonbahar kızınızı sanat etkinliği adı altında yaptırırabilirsiniz.. Şimdiden kolay gelsin
 🤗