27 Aralık 2017 Çarşamba

2018 takvimi

Herkese iyi akşamlar.. bloguma hoş geldiniz.. blogu neden açtım biliyor musunuz. sayfada o kadar takipçi varken beğenilerim binde bir olunca motivasyonum düşüyor. ancak kalıpları bloga yükleyince yüklemeden önce ve yükledikten sonraki sayfanın tıklanma sayısı benim ayaklarımı yerden kesiyor.. ben ve tüm etkinlik paylaşan emekçi öğretmenlerim için lütfen beğeni ve yorumlarınızı ihmal etmeyin..

 Gelelim masa takvimlerimin yapılışına.. dediğim gibi kalıpları yok nette. Kendim hazırladım çünkü  :D umarım buradan  anlatmaya çalışabilirim.

MALZEMELER:
1 adet cetvel
1 adet a4 kağıdı
1 adet yapıştırıcı
makas
falçata (maket bıçağı)






a4 kağıdımızı yatay bir şekilde tutarak 1.5 cm ve 5 cm  aralıklarla cetvelle dümdüz çiziyoruz. dümdüz olması çok önemli.. eğer milimlik kayarsa takvim maalesef yamuk duruyor..  çizim işlemi tıpkı yüklediğim fotoğraftaki gibi olacak  ...

                                                 

 Dün facebookta paylastigim takvimin tüm aylarını ayni anda seçip resmi çerçeveye sığdırarak kişi sayfası (35) i tıklayarak çıktı alıyoruz. kendim paintte küçülteyim dedim rakamlar yazılar birbirine girdi.. Çıktı alıp ayları tek tek kesip 5 cm lik bölümlere yapıştırıp fotokopiyle çoğaltıyoruz.. 

                                               


                                                 

daha sonra çizdiğimiz her 1.5 cm lik yerlerden katlıyoruz. ortada gösterilen 2 adet 5 cm lik çizdiğimiz bölümü kenarlardan eşit mesafede göz kararı olacak şekilde kesiyoruz.. eskimoyu ayak kısımlarına yapıştırıcı sürerek ilk ve son 1.5 cm lik bölüme yapıştırıyoruz... bu kestiğimiz bölüm çocukların resminin çıktığı yer..  ( off umarım anlatabiliyorumdur.. eğer anlatamadıysam lütfen yazın yarın sizin için video çekeceğim)


aynı kartı anneler gününe uyarlamıştım. izlemek isterseniz  buradan ulaşabilirsiniz. 






















7 Aralık 2017 Perşembe

Şekiller


Uçurtmayım, çatıyım
Vardır üç köşem, üç kenarım (üçgen)


Annemin dört çocuğu var
Dördününde boyu aynı
El ele tutuşunca
Dördü olur dört köşe (kare)


Dört köşem var dört kenarım
Ama benzemem kareye
Bir kapı olabilirim
Ya da duvarda çerçeve (dikdörtgen)


İlerlemek istiyorsan hiçbir köşeye takılmadan
Beni seçmelisin şekillerin arasından
Nasıl bulurum dersenZıplayan bir top, dönen bir tekerlek (daire)







21 Kasım 2017 Salı

Ağız ve Diş Sağlığı Haftası (22 - 27 Kasım)

Diş bakımı ağız ve diş sağlığının en önemli basamağıdır. Uzmanlardan alınan bilgiye göre sindirim organı ile ilgili olan hastalıkların çoğu ağız ve diş sağlığıyla ilişkilidir. Diş insan sağlığını korumada etkin rol oynar. Çünkü dişler çiğneme organıdır. Eğer yiyecekler güzel bir şekilde çiğnenirse sindirim organı sağlıklı ve doğal çalışmasını sürdürür. 
Dişlerin bakımı görevi kadar önemlidir. Bizlerin görevi her yemekten sonra dişlerimizi  fırçalamaktır. Bu sayede hem dişlerimizin parlaklığı sağlanır, varsa ağız kokuları önlenir, hem de çürümenin önüne geçilmiş olur. Fırçalarken dikkat edilmesi gereken bir husus vardır: ,Fırçanın diş etlerine doğru değil, dışarı doğru sürülmesi tavsiye edilir. Yani üst çene dişlerini fırçalarken fırça aşağıya doğru, alt çene dişlerini fırçalarken de yukarıya doğru sürülecektir. Arka dişleri temizlerken dişin çiğneme yüzeyini de iyice fırçalamaya dikkat edilmelidir. Diş bakımının en önemli şartlarından biri de sık sık bir diş hekimine görünmektir.
Bir diş çürümeye başladığı zaman yapılacak ilk şey hemen bir diş hekimine gitmek, orasını doldurtmaktır. Çürüme diş özüne geçerse şiddetli ağrılar, sancılar başlar, kısa zamanda iltihaba yol açar. Bu, diş çürümesinin en ilerlemiş şeklidir; hemen tedavi edilmezse mikroplar buradan vücudun başka yerlerine yayılır. 












20 Kasım 2017 Pazartesi

20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü

Bugün 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü

Tüm dünyada kanuni hakları çiğnenen çocukları hatırlamamızı sağlamak, çocukların karşı karşıya kaldıkları hak ihlallerini gündeme taşımak, özellikle savaş ve yoksulluğun hüküm sürdüğü coğrafyalarda yaşam mücadelesi veren çocukları korumak ve koşullarını iyileştirmek amacıyla her yıl 20 Kasım, "Dünya Çocuk Hakları Günü” olarak kutlanmaktadır. 

Birleşmiş Milletler öncülüğünde toplam 193 ülke tarafından imzalanan sözleşme en fazla sayıda ülke tarafından imzalanan ve en kısa zamanda yürürlüğe giren uluslararası belge olma özelliğine sahiptir. Cinsiyet, din, dil, ırk ve sosyal statüye bakılmaksızın çocukların güvenli ve sağlıklı koşullarda barınması ilkeleri üzerine kurulan sözleşme, uluslararası platformda mutabakata varılmış, değiştirilmesi mümkün olmayan standartları ve yükümlülükleri içermektedir. Onaylayan devletlerin kendi iç hukuklarında gerçekleştirecekleri düzenleme ve değişimleri kontrol etmek ve her beş yılda bir bu değişiklikleri yayımlamak için BM tarafından bir Çocuk Hakları Komitesi de oluşturulmuştur.

Peki ne demektir çocuk hakları? Bütün çocukların doğuştan sahip olduğu; eğitim, sağlık, yaşama, barınma; fiziksel, psikolojik veya cinsel sömürüye karşı korunma gibi haklarının hepsini birden tanımlamakta kullanılan evrensel bir kavramdır.

Çocukların çocuk olmaya hakkı vardır. Yarının büyükleri olarak çocukların savaştan uzak barış dolu bir dünyada güven içinde mutlu ve başarılı yetişmesi temennisiyle...





5 Kasım 2017 Pazar

10 kasım .. Milli Yas..

Atatürk’ü devlet adamlarından bir özelllik ayırır. Atatürk hem şavaşı bilir, hem barışı. Hem saldıran güçlere karşı savaşmayı bilir, hem de yıkık bir ülke üzerine yeni bir devlet kurmayı.


1. Atatürk" lafını ilk kez dönemin Türk Dil Kurumu Başkanı bir konuşmasında kullanmış, Mustafa Kemal'de çok beğenerek soyadı olarak almıştı. Kendisine "Ata" diye hitap edilmesinden hiç hoşlanmazdı.

2. Manastır Askeri Lisesi yıllarından kalan bir alışkanlıkla hayatı boyunca en sevdiği yemek kuru fasulye ve pilav olarak kaldı. Tatlıya düşkün değildi ama canı istediğinde çok sevdiği gül reçelini tercih ederdi.

3. Ömrü yetseydi bir dünya turuna çıkıp Türk dili ve tarihi üzerindeki çalışmalarını genişletmek en büyük hayaliydi.

4. Binlerce kitabı vardı. Ama bunların arasında bir tanesini hayatı boyunca hatta cephede bile başucundan ayırmadı. Reşat Nuri Güntekin´in ünlü "Çalıkuşu" romanını hep yanında taşır, her gün rast gele bir yerinden acar, birkaç sayfa okurdu.


5. Atlardan sonra en sevdiği hayvan köpekti. "Fox" adını verdiği köpeği, Gazi`nin yatağının ayak ucunda uyurdu. Hayvanlara düşkünlüğü o dereceydi ki bir gün misafirlerinin de görebilmesi için yeni doğmuş bir tayla annesinin Çankaya Köşkü kabul salonuna getirilmesini bile emretmişti.


6. Tam bir salon adamıydı.En sevdiği dans valsti. 
Müzik zevki çeşitlilik gösteriyordu. Klasik Batı müziği dışında Anadolu ezgilerini de severek dinlerdi.


7. Gömleklerinin hepsi beyazdı. Bu gömlekler ilk yıllarda İsviçre'de özel olarak dikilirken sonra yerli malı kullanma kampanyasına öncülük edebilmek için Beyoğlu'nda bir terziye diktirilmeye başlanmıştı.

8. Lacivert takım elbise giymezdi.Takım elbiselerinin tasarımlarını hep kendisi çizerdi. 


9. Boyu 1.74 idi. Hayatinin son dönemlerine kadar 76 olan kilosu hastalığının ilerlemeye başlamasıyla 46´ya kadar düşmüştü. 43 numara siyah rugan ayakkabı giyerdi.


10.Özenli ve temiz bir Türkçe konuşurdu. Ancak bazı kelimeleri Rumeli şivesiyle telaffuz ederdi.


11.Hayatında bir dönem çok önemli yer tutan Mustafa Kemalin evlenmesinden sonra hayatına trajik bir şekilde son veren Fikriye Hanımın mezarının nerede olduğu bilinmiyor.


12. Cumhurbaşkanlığından sıkılıyordu.Hayatının çoğunu geçirdiği 
savaş cephelerinden sonra Cumhurbaşkanı olarak geçirdiği yıllar ona bir tecrit yaşantısı gibi geliyor, çok sevdiği halkından ve sade bir vatandaş yaşamından uzaklaştığını düşünüyordu.


13. Papa'nın elçisine kendi elleriyle kıyafet hazırlatmıştır. Kıyafet Kanunu çerçevesinde tüm din adamlarının dini kıyafetleriyle sokağa çıkmaları yasaklanınca, Monsenyör Roncalli`ye kendi terzisi Kemal Milaslı eliyle bir koleksiyon hazırlattı.

14. Sabah kahvaltılarıyla arası hiç hoş değildi.Yataktan kalkar kalkmaz odasındaki divanın üzerine bağdaş kurarak oturur, günün ilk kahvesini sigarasını içerdi. Bir özelliği de kendi kendine tıraş olmamasıydı.


15. Düzen takıntısı vardı.Evinde, çevresinde hatta konuk olduğu evlerde bile eğri duran eşyaları düzeltmeden rahat edemezdi.


16. Hoşgörülüydü.Köylünün birinin gazete kağıdına sardığı tütünü içmeye çalışırken eli yanmış, "Alın bunu kendi içsin" diyerek Atatürk`e küfretmişti. Mahkemeye çıkarılacaktı. Atatürk olayı dinledikten sonra "Onu mahkemeye vereceğinize doğru dürüst sigara içmesini temin edin" dedi.


17. Hastalığının başlangıcında kendisini muayene eden Dr. Fissinger günde kaç paket sigara içtiğini sormuş, Atatürk "sekiz" demişti. Doktor bunu günde iki pakete indirmesi gerektiğini söyleyince gülümseyerek cevap vermişti:"Ben zaten iki paket içiyorum. Bundan sonra bunu sizin izninizle yapacağım".


18. "Bu nasıl halkçılık?"
Bir sabah milletvekilleri ile trene binmişti. Kondüktörün milletvekillerinden bilet parası almamasına şaşırmış nedenini sormuştu. Trenin milletvekillerine bedava olduğunu öğrenince epey sinirlenmiş, "Ne de güzel halkçılık ama" demişti.


19. "Laiklik adam olmaktır!"İlk mecliste bir oturum sırasında üyelerden biri laikliğin ne manaya geldiğini anlamadığını söyleyince Gazi çok sinirlenmiş ve elini kürsüye vurarak bir din bilgini olan üyeye cevap vermişti: "Adam olmak demektir hocam, adam olmak!"

20. Kurbanları bağışlardı.Gittiği yurt gezilerinde kendisi için kurban edilen hayvanlara bakamaz böyle durumlarda sırtını döner yada kesilmelerini engellerdi.


21. Yabancı dile meraklıydı.Askeri lisede öğrenmeye başladığı Fransızca´yı sonraki yıllarda geliştirdi. Zengin bir kelime bilgisi vardı. Konuşurken araya Fransızca sözcükler de eklerdi.


22. Fasulyesine poker oynardı.Kumardan hoşlanmaz ama arkadaşlarıyla fasulyesine poker oynardı. 
Oyun sonunda kazandıklarını iade ederdi.


23. Kan görmeye dayanamazdı.Cephelerde düşmanla göğüs göğüse savaşmış biri olarak en ilginç özelliği savaş meydanları dışında kan görünce fenalaşmasıydı.

24. Kulakları duyan tek kişi.Fransız tarihçisi Herriot Ankaraya geldiğinde Gazinin kulaklarının duyuyor olmasına şaşırmış anılarında bunu esprili bir dille anlatmıştı: "T.C`de bir tane kulakları duyan kişi var onu da Cumhurbaşkanı yapmışlar".

25. Sportmen kişiliği vardı. Her gün at biner, yüzmeye gider ve bilardo oynardı.

26. Eğitim hayatı boyunca en başarılı dersi matematikti. Pozitif bilimlere ilgisi hayatı boyunca sürdü..

























30 Ekim 2017 Pazartesi

kızılay 🚑

🚑Kızılay bir yardım kurumudur. Türkiye Kızılay Derneği’nin bayrağı beyaz zemin üzerine kırmızı ay ve yıldızdan oluşmaktadır. Bayrağın beyaz olmasının sebebi yardımların hiçbir çıkar ve yolsuzluk gözetilmeden dürüstçe yapılacağını sembolize etmek içindir. Bu bayraktaki ay ve yıldız hem ülkemizin yardım kuruluşu olmasını hem de kırmızı renk dolayısıyla aciliyeti temsil eder. 

🚑Kızılay depremlerde, yangınlarda, selde, salgın hastalıkta, hem savaşta hem barışta insanlara yardım eden bir yardım kurumudur. Yardıma ihtiyacı olan insanların, zarar görenlerin yardımına koşar. Felakete uğrayanların barınmaları için çadır, battaniye yiyecek, giyecek dağıtır. Yaralananların iyileşmeleri için geçici hastaneler kurar. Kızılay salgın hastalık durumlarında hastalara yardım eder. Aşevleri açar, aşevlerinde yoksul, kimsesiz, düşkün yurttaşlara yiyecek ve içecek verir.


🚑Yurt içinde ya da yurt dışında deprem, sel baskını, savaş olur olmaz Kızılay depolarını açar, felaket bölgesine çadır, battaniye, giyecek, yiyecek, kan ve ilaç gönderir. Bu yardımların dağıtımını sağlar. Kızılay ülke içinde ve ülke dışında yaptığı bu yardımları ; yardımseverlerin bağışları ve öğrencilerin satın aldıkları Kızılay pullarından elde ettiği gelirlerle karşılar.

🚑Kızılay, hiç bir ayrım gözetmeksizin doğal yıkımlara uğrayanlara , savaş yaralılarına, düşkünlere, salgın hastalıklara yakalananlara yardım elini uzatır. Kızılay gerektiğinde aynı amaçlı Kızılhaç, Kızılaslan, Güneş gibi yardım kuruluşları ile işbirliği yapar. Kızılay gençlik kampları, aşevleri, hastaneler, dispanserler, kan merkezleri gibi sağlık ve yardım kuruluşlarını çalıştırır.

🚑Kızılay, 1876 Osmanlı- Rus Savaşı'ndan 1974 Kıbrıs Barış Harekatı'na kadar geçen süre içinde, Türkiye'nin taraf olduğu tüm savaşlarda, cephe gerisinde kurduğu seyyar ve sabit hastaneler,hasta taşıma servisleri,donattığı hastane gemileri, yetiştirdiği hemşireler ve gönüllü hasta bakıcılar aracılığıyla savaş alanında yaralanan ya da hastalanan on binlerce Mehmetçik'in dost ve düşman askerinin bakım ve tedavisine yardımcı olmuş, Türk olsun düşman olsun savaş esirlerine gereken insancıl yardımları yapmış; savaştan etkilenen sivil halkın bakımı ve korunması için çaba göstermiş; I Meşrutiyetin ilanından sonra İstanbul'da görülen büyük kolera salgınından bu yana yurdumuzda ortaya çıkan doğal afetlerde felaketzedelerin bakımını, barınağı ve beslenmelerini sağlamış, uluslararası yardım faaliyetlerine katılmış; hemşirelik eğitimi, ilkyardım ve kanla ilgili hizmetler alanında öncülük yapmış, korunmaya gereksinen pek çok vatandaşımıza gereken sosyal yardım ve hizmetleri sunmuştur.

🚑Bizler de okullarımızda her yıl 29 Ekim - 4 Kasım tarihleri arasında Kızılay Haftası’nı kutlarız.. Kızılay ile ilgili şiirler okur, şarkılar söyler, video ve slaytlar izleriz.  Drama çalışmaları yaparak Kızılay'ın görev ve sorumluluklarını yaşayarak öğrenmiş oluruz.









23 Ekim 2017 Pazartesi

okul öncesinde rakamlar


Rakam yazma çalışmaları yaparken öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar:

*Rakam yazma çalışmalarına kağıt ve kalemle başlamak istemeyenlere bazı etkinlik örnekleri;

-Zımpara kağıtlarından rakamlar oluşturma ve kesme
-Kumaşlardan rakamlar keserek onları kartona yapıştırma
-Rakamlar şeklinde çimlendirme deneyleri yapma
-Kuru baklagillerle rakamlar oluşturma ve yapıştırma
-Tebeşir, sulu boya veya parmak boya ile rakamları boyama
-Havaya el ve burun ile rakamlar çizme
-Çamur ve kil ile rakamları yapmasını isteme

*Öğretmen rakamın doğru yazımını masanın üzerine koyabilir veya bu rakamların yazılı olduğu kartları sınıfa asabilir.
*Rakamların yazımını öğretirken çocukların yazdıkları denetlenmelidir. Çünkü daha sonra yanlışları düzeltmek daha zordur.
*Sol elini kullanan çocuklar için öğretmen mümkünse sol elini de kullanarak model olmalıdır. Bu çocukların öğretmeni izlemeleri ve model almaları açısından kolaylık sağlar.
*Panoya asılması veya tahtaya yazılmasının yanı sıra öğretmen model olması açısından her çocuğun önüne rakam modelleri koymalıdır. Bu çocuğun yatay ve dikey görünüşleri kopyalamaları açısından çocuğa yardımcı olacaktır.
*”Dört” rakamının yazılı formları farklı yerlerde farklı şekillerde kullanıldığı için, bu çocuklar için şaşırtıcı olabilir. Bu nedenle öğretmen her iki yazılımında aynı rakam olduğunu anlamasında çocuğa yardımcı olması gerekmektedir.
*Öğretmen çocukla rakam yazma çalışmaları yaparken çocuğun 0’dan 9’a kadar tüm rakamları yazdığından emin olması gerekmektedir.


Sayı Kavramı İle İlgili Olarak Yapılabilecek Çalışmalar;
1. 1’den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından model olarak çizilen rakamın eşini buluma
2. 1den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından söylenilen rakamı bulma
3. 1’den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından gösterilen rakamı okuma
4. Sözel yönlendirme ile çocuğun 1’den 10’a kadar saymasını isteme
5. Verilen rakamlar arasını (5-9 gibi ) sayma
6. Verilen rakamdan geriye doğru sayma
7. Değişik sayılardaki nesneleri eşleştirme
8. İki yazılı rakamdan (5 ve 9 gibi) hangisinin daha az (veya daha fazla) olduğunu söyleme
9. Bir sayı kümesini sıraya dizme, okuma ve istenilen rakamı göstermesini isteme
10. Verilen iki nesne grubunu sayma ve verilen rakamla aynı olup olmadığını belirleme
11. Verilen iki nesne grubunu sayma ve hangisinin daha az (veya daha fazla) olduğunu söyleme
12. Bir nesne grubu ile birlikte verilen rakamdan ve hangisinin daha fazla olduğunu söylenme
13. Nesne grupları ve rakamlar verilerek, eşleştirmesini isteme
14. Nesneleri sayarak, üç nesne grubundan en az (en fazla) olanı söyleme
15. Bir rakam verilerek, bu rakama uygun sayıdaki nesne grubunu göstermesini isteme
16. Verilen iki nesne grubundan daha fazla olanı bulma ve daha sonra fazla olan gruptan az nesne sayısı kadar nesne çıkarma ve kalan nesne sayısını söyleme
17. Bir’den 10’a kadar ritmik sayarken, atlanılan sayının hangisi olduğunu söyleme
18. Sıralanmış nesne resimlerinden söylenilen sıradaki nesneyi gösterme
19. Sıralanmış sayı kartlarından atlanılan sayıyı bulma
20. Sıralanmış nesneleri sıra sayısı ile sayma (birinci, ikinci, üçüncü gibi)
21. Verilen küme ile aynı, daha az, daha fazla sayılarda kümeler oluşturmalarını isteme
22. Nesneleri sıralarken birinci, ikinci, üçüncü gibi sıra sayılarını kullanma (Aktaş 2002)


























                                       
















x