2019-2020
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
HAZİRAN
DÖNEMİ SEMİNER RAPORU
Öğretmen Yetiştirme ve
Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Adnan BOYACI'nın Konuşması
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Adnan BOYACI mart
ayından bu yana oldukça zorlu bir dönem geçirildiğini belirterek evlerden
online eğitim uygulamalarını yapıldığını eğitimdeki dijitalleşmenin önemli
olduğunu vurguladı.
Pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimlere aktif olarak
katıldığını bu zorlu süreçte eğitim öğretimi uzaktan başarıyla yönettiklerini çocukların
yarım kalan eğitimlerinin devamı için nasıl mücadele ettiklerini bu yüzden
hepsine ayrı ayrı teşekkür ettiğini belirtti.
Pandemi süreci içerisinde mesleki gelişim kapsamında 844 bin eğitim
açıldığını ve açılan eğitimlere yaklaşık 400 bin öğretmenin katıldığını söyledi.
Bu programlardan aldıkları sertifikaların tüm dünya da geçerli olacağını
vurguladı.
Önümüzdeki günlerde gönüllülük esasına dayalı olarak birçok eğitimlerin
açılacağını vurguladı.
Fırsat ve imkan eşitliği sağlandığında aslında tüm öğretmenlerin temel
unsuru öğrenmeye olan istek ve
arzularını, heveslerini ortaya koyduğunu belirtti.
Ailelerin bu dönem içerisinde sınıfta öğretmenlerin neler yaptıklarını deneyimleyip gördüklerini
belirtti.
İyi dilek ve temennilerde bulundu.
Milli Eğitim Bakanı Ziya SELÇUK'un Açılış
Konuşması
“Zamanın
ruhunu yakalamalıyız.” Sözünün bir çok yerde açıklamaya çalıştığını, pandemi
sürecinde bu öneminin daha iyi anlaşıldığını belirtti.
Pandemi
sebebiyle okullara ara verildiğini, bu süreçte çocuklara uzaktan eğitim
yapıldığını, bu eğitimlere her öğrencinin ulaşabilmesi için bir çok imkanlar
sağlandığını vurguladı.
Bu
süreçte öğretmenlerin uzaktan eğitimde aktif rol aldığını, öğrencilere bir çok
şekilde ulaşmaya çalıştığını, gönüllü öğretmenlerin eğitim videoları için gece
gündüz çalıştığını, vefa gruplarına gönüllü olarak destek verildiğini ve bu
surecte öğretmenlerin güzel hikayeler ortaya çıkardığını belirtti.
Meslek
liselerine ayrı bir parantez açarak; maske, dezenfektan, temizlik malzemeleri gibi
süreçte ihtiyaç duyulan malzemelerin üretildiğini belirterek teşekkürlerini
illetti.
23/06/2020
YENİLİKÇİ MATERYAL GELİŞTİRME
Tasarım odaklı düşünme
yaklaşımı ile materyal tasarımı süreci (Prof. Dr. Musa TOPÇU)
Prof.
Dr. Musa TOPÇU Eğitim
materyalinin tanımını ulaşmak istenilen amaçları tablolar üzerinden yaptı.
Eğitim ortamlarını zenginleştirmek için seçilecek araç gereçler üzerinde durdu.
21 Y.Y’ın nasıl bireyler istediğini, 21 Y.Y
becerilerini, 2020 üstü düzey becerileri ile 2015 üst düzey becerileri
arasındaki farkı, Türkiye yeterlilikler çerçevesinde 8 anahtar yetkinlik
becerilerinden bahsetti. Disiplinlerarası entegrasyon ve tasarım odaklı düşünme
örneği olarak stem eğitim yaklaşımı ve eğitim kademelerinde stemin nasıl
uygulanacağı üzerinde durdu. Mühendislik tasarım süreci ve tasarım odaklı
düşünme süreçlerinin aşamalarını açıkladı.
24/06/2020
PROGRAM OKUMA 2013 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
PROGRAMININ YILLIK PLANLARA YANSITILMASI ( İstanbul Aydın Ünv. Okul Öncesi
Öğretmenliği Anabilim dalı başkanı DR. AYLİN SEZER )
İstanbul Aydın Üniversitesi
Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim dalı başkanı DR. Aylin SEZER kazanım ve
göstergeler doğrultusunda aylık ve günlük planlamalar yapıldığını,
bütünleştirilmiş etkinliklerde yapılan hataları, geçmiş yıllarda yapılan ünite
bazlı planların hala devam ettiğini, aylık plan ve günlük eğitim akışında
etkinliklerin nasıl yerleştirilmesi gerektiğinden bahsetti. Aylık planlarda
temaları belirleyip günlük planlara uygun şekilde yerleştirilmesi gerektiğine
değindi. Etkinlik planlarının değerlendirilmesinde fotoğraf çekimi, afiş
tasarımı, resim çizme vs. den yararlanabileceğimizi belirtti.
MÜZİK AKADEMİSİ KONSER ETKİNLİĞİ, EĞİTİMDE
DRAMA ETKİNLİKLERİ (İSTANBUL ÖĞRETMEN AKADEMİLERİ MÜZİK AKADEMİSİ KOORDİNATÖRÜ
İLKSEN KODAL. YARATICI DEAMA EĞİTMENİ VE BİLİŞİM TEK NOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ
GÖKHAN KARAOSMANOĞLU)
İstanbul öğretmen
akademileri müzik akademisi koordinatörü İlksen KODAL İstanbul İl milli eğitim
müdürlüğü müzik akademileri olarak
pandemi döneminde kendimizi rahatlatmak ve çevremizdekilere mutluluk
vermek için müziğin gücünü kullanarak video klipler oluşturduğunu belirtti.
Yaratıcı drama eğitmeni ve bilişim teknolojileri
öğretmeni Gökhan Karaosmanoğlu
dramanın tanımı, tarihçesi, dramanın bileşimleri (lider, katılımcılar, mekan ve konu) drama sürecinde yapılan etkinlikleri, dramanın amaçlarını, drama sürecinin aşamalarını (hazırlık-ısınma aşaması, canlandırma aşaması, değerlendirme) drama öğretmenimin özelliklerinden bahsetti.
dramanın tanımı, tarihçesi, dramanın bileşimleri (lider, katılımcılar, mekan ve konu) drama sürecinde yapılan etkinlikleri, dramanın amaçlarını, drama sürecinin aşamalarını (hazırlık-ısınma aşaması, canlandırma aşaması, değerlendirme) drama öğretmenimin özelliklerinden bahsetti.
26/06/2020
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE STEAM EĞİTİMLERİ KARA GÜN
DOSTU MESLEK LİSELERİ
Corona virüs sürecinde meslek lisesi öğretmenleri
sağlık bakanlığının standartlarına uygun kaliteli maske koruyucu siperlikler, zararlı virüslere karşı hipoklorik
dezenfektantlar tek kullanımlık önlükler, hava sterilizasyon cihazları, tek
kullanımlık çatal kaşıklar üretmiştir.
29/06/2020
ORİGAMİ İLE MASAL ANLATIMI HAKKI DEMİR İHL
KONSERİ (OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ AYÇA DÜLGEROĞLU)
Okul öncesi öğretmeni Ayça Dülgeroğlu
masalların tanımından, masalın özelliklerinden, masal anlatırken çocukların
dinleme sürecini arttıracak örneklerden, origaminin tanımından tarihçesinden,
faydalarından, örnek origami ile masal anlatımından, değerlendirme
tekniklerinden, bu teknikle yapılacak etkinliklerden bahsetti.
30/06/2020
MEBAR ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI TUBİTAK
PROJE HAZIRLAMA EĞİTİMİ (İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İL TUBİTAK
KOORDİNATÖRÜ LEYLA BOSTAN)
Mebar uygulamasını telefon ya da tablete
indirip mebar web sitesine girerek dilediğiniz içeriğin çıktısını alıp
cihazınızı çıktılara tutarak eğitsel amaçlı kullanabileceğinden bu şekilde
öğrenmenin kalıcı ve eğlenceli gerçekleşeceğinden, öğrenci ve öğretmenlerin bu
sistemle kendi oluşturdukları içerikleri ücretsiz olarak oluşturabileceğinden kendi bahsedildi.
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İl Tubitak
Koordinatörü Leyla BOSTAN İstanbul’da yürütülen Tubitak Projelerinden, Bilim ve
Toplum Daire Başkanlığı ve Bilim İnsanı Destekleme Başkanlığının yürüttüğü
projelerinin amaçlarından, 4004 Doğa Eğitimi Ve Bilim Okullarından, 4005
Yenilikçi Eğitim Uygulamalarından,4007 Bilim Şenliklerinden, başvuru
şartlarından, proje başvurusu yapılırken dikkat edilmesi gerek hususlardan,
proje yarışmaları ve başvuru adreslerindren bahsedildi.