instagram

1 Temmuz 2020 Çarşamba

HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER RAPORU







2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER RAPORU

Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Adnan BOYACI'nın Konuşması
     Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Adnan BOYACI mart ayından bu yana oldukça zorlu bir dönem geçirildiğini belirterek evlerden online eğitim uygulamalarını yapıldığını eğitimdeki dijitalleşmenin önemli olduğunu vurguladı. 

                Pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimlere aktif olarak katıldığını bu zorlu süreçte eğitim öğretimi uzaktan başarıyla yönettiklerini çocukların yarım kalan eğitimlerinin devamı için nasıl mücadele ettiklerini bu yüzden hepsine ayrı ayrı teşekkür ettiğini belirtti.

                  Pandemi süreci içerisinde mesleki gelişim kapsamında 844 bin eğitim açıldığını ve açılan eğitimlere yaklaşık 400 bin öğretmenin katıldığını söyledi. Bu programlardan aldıkları sertifikaların tüm dünya da geçerli olacağını vurguladı.

             Önümüzdeki günlerde gönüllülük esasına dayalı olarak birçok eğitimlerin açılacağını vurguladı.

              Fırsat ve imkan eşitliği sağlandığında aslında tüm öğretmenlerin temel unsuru öğrenmeye olan istek  ve arzularını, heveslerini ortaya koyduğunu belirtti.

                Ailelerin bu dönem içerisinde sınıfta öğretmenlerin  neler yaptıklarını deneyimleyip gördüklerini belirtti.

İyi dilek ve temennilerde bulundu.

Milli Eğitim Bakanı Ziya SELÇUK'un Açılış Konuşması

           “Zamanın ruhunu yakalamalıyız.” Sözünün bir çok yerde açıklamaya çalıştığını, pandemi sürecinde bu öneminin daha iyi anlaşıldığını belirtti.

           Pandemi sebebiyle okullara ara verildiğini, bu süreçte çocuklara uzaktan eğitim yapıldığını, bu eğitimlere her öğrencinin ulaşabilmesi için bir çok imkanlar sağlandığını vurguladı.
       Bu süreçte öğretmenlerin uzaktan eğitimde aktif rol aldığını, öğrencilere bir çok şekilde ulaşmaya çalıştığını, gönüllü öğretmenlerin eğitim videoları için gece gündüz çalıştığını, vefa gruplarına gönüllü olarak destek verildiğini ve bu surecte öğretmenlerin güzel hikayeler ortaya çıkardığını belirtti.

      Meslek liselerine ayrı bir parantez açarak; maske, dezenfektan, temizlik malzemeleri gibi süreçte ihtiyaç duyulan malzemelerin üretildiğini belirterek teşekkürlerini illetti.

23/06/2020
  YENİLİKÇİ MATERYAL GELİŞTİRME
Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı ile materyal tasarımı süreci (Prof. Dr. Musa TOPÇU)
 Prof. Dr. Musa TOPÇU  Eğitim materyalinin tanımını ulaşmak istenilen amaçları tablolar üzerinden yaptı. Eğitim ortamlarını zenginleştirmek için seçilecek araç gereçler üzerinde durdu. 21 Y.Y’ın nasıl bireyler istediğini,  21 Y.Y becerilerini, 2020 üstü düzey becerileri ile 2015 üst düzey becerileri arasındaki farkı, Türkiye yeterlilikler çerçevesinde 8 anahtar yetkinlik becerilerinden bahsetti. Disiplinlerarası entegrasyon ve tasarım odaklı düşünme örneği olarak stem eğitim yaklaşımı ve eğitim kademelerinde stemin nasıl uygulanacağı üzerinde durdu. Mühendislik tasarım süreci ve tasarım odaklı düşünme süreçlerinin aşamalarını açıkladı.

24/06/2020
PROGRAM OKUMA 2013 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ YILLIK PLANLARA YANSITILMASI ( İstanbul Aydın Ünv. Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim dalı başkanı DR. AYLİN SEZER )
İstanbul Aydın Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim dalı başkanı DR. Aylin SEZER kazanım ve göstergeler doğrultusunda aylık ve günlük planlamalar yapıldığını, bütünleştirilmiş etkinliklerde yapılan hataları, geçmiş yıllarda yapılan ünite bazlı planların hala devam ettiğini, aylık plan ve günlük eğitim akışında etkinliklerin nasıl yerleştirilmesi gerektiğinden bahsetti. Aylık planlarda temaları belirleyip günlük planlara uygun şekilde yerleştirilmesi gerektiğine değindi. Etkinlik planlarının değerlendirilmesinde fotoğraf çekimi, afiş tasarımı, resim çizme vs. den yararlanabileceğimizi belirtti.
 25/06/2020
MÜZİK AKADEMİSİ KONSER ETKİNLİĞİ, EĞİTİMDE DRAMA ETKİNLİKLERİ (İSTANBUL ÖĞRETMEN AKADEMİLERİ MÜZİK AKADEMİSİ KOORDİNATÖRÜ İLKSEN KODAL. YARATICI DEAMA EĞİTMENİ VE BİLİŞİM TEK NOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ GÖKHAN KARAOSMANOĞLU)
İstanbul öğretmen akademileri müzik akademisi koordinatörü İlksen KODAL İstanbul İl milli eğitim müdürlüğü müzik akademileri olarak  pandemi döneminde kendimizi rahatlatmak ve çevremizdekilere mutluluk vermek için müziğin gücünü kullanarak video klipler oluşturduğunu belirtti.
Yaratıcı drama eğitmeni ve bilişim teknolojileri öğretmeni Gökhan Karaosmanoğlu
dramanın tanımı, tarihçesi, dramanın bileşimleri (lider, katılımcılar, mekan ve konu) drama sürecinde yapılan etkinlikleri, dramanın amaçlarını, drama sürecinin aşamalarını (hazırlık-ısınma aşaması, canlandırma aşaması, değerlendirme) drama öğretmenimin özelliklerinden bahsetti.

26/06/2020
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE STEAM EĞİTİMLERİ KARA GÜN DOSTU MESLEK LİSELERİ
Corona virüs sürecinde meslek lisesi öğretmenleri sağlık bakanlığının standartlarına uygun kaliteli maske koruyucu siperlikler, zararlı virüslere karşı hipoklorik dezenfektantlar tek kullanımlık önlükler, hava sterilizasyon cihazları, tek kullanımlık çatal kaşıklar üretmiştir.

29/06/2020
ORİGAMİ İLE MASAL ANLATIMI HAKKI DEMİR İHL KONSERİ (OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ AYÇA DÜLGEROĞLU)
Okul öncesi öğretmeni Ayça Dülgeroğlu masalların tanımından, masalın özelliklerinden, masal anlatırken çocukların dinleme sürecini arttıracak örneklerden, origaminin tanımından tarihçesinden, faydalarından, örnek origami ile masal anlatımından, değerlendirme tekniklerinden, bu teknikle yapılacak etkinliklerden bahsetti.

30/06/2020
MEBAR ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI TUBİTAK PROJE HAZIRLAMA EĞİTİMİ (İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İL TUBİTAK KOORDİNATÖRÜ LEYLA BOSTAN)
Mebar uygulamasını telefon ya da tablete indirip mebar web sitesine girerek dilediğiniz içeriğin çıktısını alıp cihazınızı çıktılara tutarak eğitsel amaçlı kullanabileceğinden bu şekilde öğrenmenin kalıcı ve eğlenceli gerçekleşeceğinden, öğrenci ve öğretmenlerin bu sistemle kendi oluşturdukları içerikleri ücretsiz olarak  oluşturabileceğinden kendi bahsedildi.
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İl Tubitak Koordinatörü Leyla BOSTAN İstanbul’da yürütülen Tubitak Projelerinden, Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı ve Bilim İnsanı Destekleme Başkanlığının yürüttüğü projelerinin amaçlarından, 4004 Doğa Eğitimi Ve Bilim Okullarından, 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamalarından,4007 Bilim Şenliklerinden, başvuru şartlarından, proje başvurusu yapılırken dikkat edilmesi gerek hususlardan, proje yarışmaları ve başvuru adreslerindren bahsedildi.