8 Eylül 2024 Pazar

2024-2025 Eğitim Öğretim yılı 1. dönem zümre öğretmenler kurulu

2024-2025 Eğitim Öğretim yılı 1. dönem zümre öğretmenler kurulu toplantısı için BURAYA TIKLAYIN


…………………………………. İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE

                                      …………

2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı 1. dönem  zümre öğretmenler kurulu toplantısını …/09/2024 tarihinde saat: ….. ‘da aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere yapmak istiyoruz.

Gereğini bilgilerinize arz ederiz.

  ………………………

Anasınıfı Zümre Başkanı

GÜNDEM MADDELERİ

  1. Açılış, Yoklama, yazman seçimi   

  2. Gündem Maddelerinin okunması

  3. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının incelenmesi ve değerlendirilmesi

  4. 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı zümre kararlarının incelenmesi değerlendirilmesi 

  5. Değişen okul öncesi programındaki aylık planlar ve günlük eğitim akışı hakkında konuşulması

  6. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) ile ders planlarının görüşülmesi

  7. Atatürk İlke ve İnklaplarına aylık ve günlük planlarda yer verilmesi

  8. Günlük eğitim akışında uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi

  9. Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek, yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması

  10. Belirli gün ve haftaların hazırlanıp uygulanması

  11. Öğrencilerin okula uyum süreci ve öğrenci başarısını artırmak için yapılacakların görüşülmesi

  12. Veli toplantıları tarihlerinin belirlenmesi

  13. Beslenme hakkında konuşulması

  14. İhtiyaç listesinin belirlenmesi

  15. Sınıf eksikliklerinin belirlenmesi

  16. Okulda ve sınıfta dikkat edilmesi gereken kurallar ve hususların konuşulması

  17. İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili konuşulması

  18. Dilek ve temenniler


Uygundur

……………………

Okul Müdürü


2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEM  ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI


Toplantı Tarihi: …/…/2024

Toplantı Saati:….

Toplantı Yeri: Toplantı Odası

Toplantıya Katılanlar: 


GÜNDEM MADDELERİ

  1. Açılış, Yoklama, yazman seçimi   

  2. Gündem Maddelerinin okunması

  3. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının incelenmesi ve değerlendirilmesi

  4. 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı zümre kararlarının incelenmesi değerlendirilmesi 

  5. Değişen okul öncesi programındaki aylık planlar ve günlük eğitim akışı hakkında konuşulması

  6. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) ile ders planlarının görüşülmesi

  7. Atatürk İlke ve İnklaplarına aylık ve günlük planlarda yer verilmesi

  8. Günlük eğitim akışında uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi

  9. Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek, yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması

  10. Belirli gün ve haftaların hazırlanıp uygulanması

  11. Öğrencilerin okula uyum süreci ve öğrenci başarısını artırmak için yapılacakların görüşülmesi

  12. Veli toplantıları tarihlerinin belirlenmesi

  13. Beslenme hakkında konuşulması

  14. İhtiyaç listesinin belirlenmesi

  15. Sınıf eksikliklerinin belirlenmesi

  16. Okulda ve sınıfta dikkat edilmesi gereken kurallar ve hususların konuşulması

  17. İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili konuşulması

  18. Dilek ve temenniler





GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

  1. 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı okulöncesi 1. Dönem Zümre öğretmenler kurulu  toplantısı ………………….. başkanlığında İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Anasınıfı öğretmenleri…………………., ……………….., …………….’ nin toplantıda hazır bulunduğu görüldü. Yazman olarak ……………….. seçildi.

  2. Gündem maddeleri okundu, eklemek istenilen madde olup olmadığı soruldu. Eklenilecek madde olmadığın için diğer maddelerin görüşülmesine geçildi.

  3. Zümre başkanı…………….. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının Beceri Temelli olduğunu, zihinsel, sosyal duygusal, fiziksel, duyuşsal ve ahlaki gelişimlerine katkı sağlamasını amaçladığını “Bütüncül Eğitim” anlayışını ve modelini benimsediğini  ve değerler eğitimine önem verildiğini söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni …………………   aile ve toplum katılımı etkinliklerinin programa faydalarından aile ve toplum katılımı etkinlikleri adı altında yapılabilecek etkinliklerden söz etti. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… programın oyun temelli, çocuk merkezli ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapıda olduğunu söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni …………………  henüz eğitim verilmediğini, eğitim verildiği takdirde Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin daha iyi anlaşılacağını ve uygulanabileceğini söyledi. 

  1. Zümre başkanı……………..2024-2025 eğitim öğretim yılının son zümre toplantı tutanağı kararlarını okudu ve değerlendirdi. 2024-2025 eğitim öğretim yılında herhangi bir aksaklık yaşanmadığını belirtti.

  2. Anasınıfı öğretmeni ………………… değişen okulöncesi eğitim programının çocuk temelli olduğunu çocukların yaş gruplarına uygun olarak verilmek istenen Alan Becerileri, Kavramsal Beceriler, Eğilimler, Programlar Arası Bileşenler ve Okuryazarlık Becerileri göz önünde bulundurularak bireysel özellikleri, ilgileri, istekleri aynı zamanda çevre özellikleri de dikkate alınarak hazırlanıp uygulanması gerektiğini vurguladı. 

Zümre Başkanı ……………… Aylık ve günlük planların kağıt israfının önüne geçmek adına  dijital ortamda saklanmasının daha iyi olacağını ifade etti. 

  1. Zümre başkanı…………….. sınıfında özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için rehberlik servisiyle işbirliği içinde bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) hazırlanmasını bunu okul idaresine ulaştırması gerektiğini belirtti.

  2. Zümre başkanı…………….. Aylık planları ve günlük eğitim akışlarında sadece belirli gün ve haftalarda değil sene içerisinde Atatürkçülükle ilgili konulara sık sık yer verileceğini bu konuya hassasiyet gösterilmesi gerektiğini söyledi. 

  3. Zümre başkanı…………….. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli programı uygulanırken eğitici oyunlar, animasyon ve eğitici slayt ve filmlerle sunum ile anlatım, hikaye, drama, beyin fırtınası, istasyon tekniği soru-cevap, gezi gözlem, deney ve inceleme gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılması gerektiğini söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… Haftanın Çocuğu etkinliğini, bu etkinlikle 5 gün boyunca çocuğun ve velinin hazırlanıp sınıfta aktif olarak sunum yaptığını planlarımızda buna yer verildiğini ve zaman zaman zenginleştirildiğini söyledi. Özellikle planlarda deneylere önem verdiğini kendisinin pasif öğrenci ve velilerin aktif olduğu deneylere yer verdiğini söyledi. 


  1. Zümre Başkanı ……………………  Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde toplum katılımı çalışmalarına çok önem verildiğini bu sebeple okul dışı gezilerine ağırlık verileceğini söyledi. Ev ziyaretleri ile tanıma ve tanışma, sinema, PTT, İtfaiye, Kütüphane, Müze, Piknik, Anneler Günü Kahvaltısı gibi etkinliklere aylık planlarda daha sık yer verileceğini belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… geçen sene tüm Türkiye’de uygulanan “Dilimizin Zenginlikleri” ve “Yüz Yüze Yüz Oyun” projesini bu sene de devam ettireceklerini projenin çocuklara Erken Okuryazarlık becerileri kazandırmada çok faydası olduğunu söyledi. 

  1. Zümre Başkanı …………………… belirli gün ve haftaların amacına uygun bir şekilde hazırlanıp uygulanmasını bunun  eğitim öğretimi aksatmadan tüm öğrencilerin katılımının esas alınması gerektiğini söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… sene boyunca kutlanacak ilköğretim haftası, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma haftası,  23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı, Anneler Günü programlarının zümre öğretmenleri arasında paylaşılarak hazırlanan kutlama programının bir örneğinin idareye teslim edilmesini söyledi. 

  1. Anasınıfı öğretmeni ………………… öğrenci başarısını artırmak için veli ile iş birliği içerinde olunmasının önemli olduğunu ifade etti. Sosyal medya izin formalarının muhakkak veliye imzalatılması gerektiğini söyledi.

Anasınıfı öğretmeni ………………… derslerde teknolojinin kullanılmasına yer verilmesi gerektiğini, o günün konusunda oluşan interaktif çalışmaların çocukların ilgisini çektiğini ve severek yaptıklarını söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… akıl-zeka oyunlarına sık sık yer verilmesi gerektiğini belirtti.

  1. Zümre Başkanı ……………… tüm şubelerin 13 Eylül 2024 tarihine kadar veli toplantılarını yapmasının uygun olacağını söyledi.

  2. Zümre Başkanı ………………  beslenmenin sınıftaki çocukların alerji vb. durumlarının öğrenilerek, veli toplantısında velilerin de görüşleri alınarak hazırlanmasının uygun olacağını söyledi.

Anasınıfı öğretmeni …………………  bireysel beslenme yapılmasının daha iyi olacağını söyledi.

Anasınıfı öğretmeni …………………  çocukların beslenmede hazır gıda kullanılmaması için velilerin sıklıklar uyarılması gerektiğini söyledi.

  1. Anasınıfı öğretmeni ………………… çevrenin sosyo-ekonomik durumunu göz önünde bulundurarak ve sınıfta önceki yıllardan malzeme olup olmadığı kontrol edilerek, sınıf bazında bireysel bir ihtiyaç listesi hazırlanmasının iyi olacağını söyledi. 

  2. Zümre Başkanı ……………… sınıflarda akıllı tahta olmadğını, oyuncak, yazıcı ve ders araç gereçlerinin eksik olduğunu söyledi. Ses siteminde sürekli sorun yaşadıklarını belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni  ………………… öğrenci dolapları yetersiz olduğu için malzemeleri ortak kullanmak zorunda olduğunu belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni  ………………… akıl ve zeka oyunlarına daha çok yer vermek istediğini ancak materyal eksiği olduğunu ayrıca  sınıfında bazı merkezlerin materyallerinin eksiklik olduğunu söyledi.

  1. Anasınıfı öğretmeni ………………… bireysel doğum günlerini kutlanmasının  doğru olmadığını her velinin bütçesinin uygun olamayacağını söyledi.  

Zümre Başkanı ……………… velilerin çocuklarını bırakırken ya da alırken sınıflara kesinlikle girmemeleri gerektiğini kapı önünde vedalaşmaların mümkün olduğunca kısa tutulması gerektiğini belirtti. 

  1. Zümre Başkanı ……………… özellikle sınıflardaki dolapların öğrenci sağlığı ve güvenliği için dolapların duvarlara monte konusunda sık sık kontrol edilmesi, lavaboların ve klozetlerin düzenli kontrolü, camların pençelerin sık sık kontrol edilmesini gerekli görüldüğü takdirde okul idaresine haber verilmesini söyledi.

Anasınıfı öğretmeni  ………………….. sadece 1 personel olması sınıflarda yardımcı ve stajyer olmaması sebebi ile çocukların tuvalete  yalnız gitmelerinin tehlikeli olduğunu ve çözüm bulunması için idare ile görüşülmesi gerektiğini söyledi.


  1. Zümre Başkanı ……………… 2024-2025 Eğitim Öğretim yılının güzel geçmesi temennisi ile toplantıyı sonlandırdı.


ALINAN KARARLAR

  1. Aylık eğitim akışlarının çıktısının alınmasına, Günlük eğitim akışlarının kağıt israfı olmaması için dijital ortamda saklanmasına, değerlendirmelerin de dijital ortamda yazılmasına karar verildi.

  2. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler BEP planı hazırlanmasına karar verildi.

  3. Gerektiğinde diğer zümre ve alan öğretmenleriyle iş birliği yapılmasına karar verildi.

  4. Belirli gün ve haftaları dışında çok sık perde-pano çalışması yapılmamasına karar verildi.

  5. Tanışma çayı, piknik, sinema vs. alan gezileri yapılmasına karar verildi.

  6. Sosyal Medya İzin Formunun hem çocuk hem veliyi kapsayacak şekilde alınmasına karar verildi.

  7. 13 Eylül 2024 tarihine kadar sınıf veli toplantılarının bitirilmesine karar verildi.

  8. Bireysel beslenme yapılmasına ve dışarıdan diğer sınıflara kokacak şekilde pide, tost gibi şeyler yaptırılmamasına karar verildi.

  9. Velilere bireysel ihtiyaç listesi verilmesine karar verildi.

  10. Sınıf eksikliklerinin belirlenerek idareye bilgi verilmesine karar verildi.

  11. Sınıflarda bireysel ya da toplu doğum günü yapılmamasına karar verildi.

  12. Sınıf içerisinde çeşitli projeler yapılmasına karar verildi.

  13. İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri kapsamında çocukların tuvalete giderken yalnız gitmemeleri için önlem alınması için idareye bilgi verilmesine karar verildi.



     ……………………. ………………

      Zümre Başkanı                   Anasınıfı Öğretmeni

      ………………..           …………………

     Anasınıfı Öğretmeni                   Anasınıfı Öğretmeni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder