2022-2023 eğitim öğretim yılı hepimize hayırlı olsun:) Veeee söz verdiğim gibi ücretsiz planlarım sizlerle🙋🏻♀️ ilk etapta Eylül ayı uyum haftasının örnek çalışmalarını paylaşıyorum... tutarsa eğer yani beğeni ve yorumlarınızla destek olursanız tüm seneniz benden 🥳 iddiam yok sadece emeğim var kusursuz da değilim bilir kişi de değilim uzman da değilim.. Planlarda yanlışımız varsa birlikte düzeltelim. Eksiğimiz varsa birlikte tamamlayalım. Sizden ricam olumlu ya da olumsuz fikirlerinizi benimle paylaşmanız :) 1 haftalık planlarımı word formatında indirmek için şuraya tıklayabilirsiniz. Günlük eğitim akışının etkinlikleri için buraya tıklayıp klasörü bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
Tarih:12/09/2022
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları masalara alır. “Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Bu oyunda ben ne dersem sizler ellerinizi o şekilde hareket ettireceksiniz. Beni dikkatli dinlemeniz gerekiyor. Bakalım ellerimiz nerelerde geziyor.” Der ve oyuna başlar.
Aç kapa aç kapa
Elleri vuralım oy oy elleri burnuna koy,
Elleri vuralım oy oy elleri ağzına koy,
Elleri vuralım oy oy elleri gözüne koy
Elleri vuralım oy oy elleri masanın altına koy
“Herkes ellerini kaldırsın. Yanınızdaki arkadaşınızın eliyle ellerinizi ölçtüğünüzde kimin eli büyük? Peki sınıftaki en büyük el kimin? Bugün okulumuzun ilk günü. Bugünden bize bir hatıra kalsın. Haydi ellerimizin izini çıkaralım. Bakalım okulların kapandığı haziran ayında ellerimizin izini tekrardan çıkardığımızda ellerimiz ne kadar büyümüş olacak.” Der ve parmak boyası ile çocukların el izini çıkarır. Günün tarihini atar. Çocukların ellerinin yıkanmasına rehberlik edilir.
Tarih:13/09/2022
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları masalara aldıktan sonra;
“Ellerim başımda başımın üstünde(Eller başın üstüne koyulur.)
Ellerim omzumda omzumun üstünde(Eller omzun üstüne koyulur.)
Ellerim yanımda(Eller yana koyulur.)
Ellerim önümde; ellerim arkamda saklanıyorlar.(Eller öne ve arkaya koyulur.)
Kaldırınca yukarıya parmaklarım oynar.1 2 3 4 5 6 7 8 9 10(Parmaklar sayılır.)
Şimdi de sustular(İşaret parmağıyla sus işareti yapılır.) oyununu oynatır.
“Dün sizinle minik ellerimizin izini çıkardık. Okula başladığımız eylül ayında ellerimiz bu kadarmış. Bakalım okulların kapanacağı haziran ayında ellerimiz ne kadar büyümüş olacak. Şimdi bir de boyumuzun uzunluğunu ölçelim. Bakalım eylül ayında boyumuz kaç cm ve haziran ayında tekrardan ölçtüğümüzde kaç cm çıkacak.” Der ve tüm çocukların boy grafiği varsa boy grafiğinden yoksa mezura ya da iple boyunu ölçüp hazırladığı çalışma sayfasına yapıştırır.
Tarih:14/09/2022
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları masalara alır. Okulumuz’ parmak oyununu oynatır.
Okulumuz çok güzel. (bütün parmaklar birleştirilip güzel işareti yapılır.)
Çatısı üçgen gibi. (Sağ ve sol elin parmaklari yukarıda birleştirilip üçgen şekli yapılır.)
Kendisi dikdörtgene benzer. (Kollar yana açılır.)
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 tane de penceresi.
4 dikdörtgen kapılı.
Kocaman da bahçeli (Kollar ön tarafa uzatılarak parmaklar birleştirilir ve daire şekli yapılır.)
Daha sonra “Ayas Okula Başlıyor” çizgi filmini izletir. Film hakkında sohbet edilir. Ardından çocuklara; ORİGAMİ kelimesini daha önceden duymuş muydunuz? Origami kelimesi Türkçe'de "Japonlara özgü kağıt katlama sanatı" anlamına gelir. Şimdi biz de origami tekniğiyle okulumuzun maketini yapacağız. Maketimizi kağıda yapıştırıp okula gelirken gördüklerimizi kağıdımızın boş kalan yerlerine çizeceğiz.” Der ve kağıtları dağıtır. Çocuklara katlama esnasında rehberlik eder. Her çocuk kendi okulunun çevresini istediği gibi tamamlar. Çalışmalar sınıf panosunda sergilenir.
Tarih:15/09/2022
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları masalara alır. Etkinliğe başlamadan önce Ellerim parmak oyununu oynatır.
Ellerim başımda başımın üstünde (Eller başın üstüne koyulur.)
Ellerim omzumda omzumun üstünde (Eller omzun üstüne koyulur.)
Ellerim yanımda (Eller yana koyulur.)
Ellerim önümde; ellerim arkamda saklanıyorlar (Eller öne ve arkaya koyulur.)
Kaldırınca yukarıya parmaklarım oynar. (Parmaklar sayılır.)
Şimdi de sustular (Parmaklar kapanır ve kollar bağlanır.)
Öğretmen çocuklara oyun hamuru dağıtır. “Oyun hamuru oynamayı seviyor musunuz? Evde hangi renk hamurlarınız var? Oyun hamuru oynadıktan sonra etkinlik bittiğinde ne yapıyorsunuz? Oyun hamurlarınızı kurumaması için nasıl kullanıyorsunuz?” Sorularını sorar. Ardından çocuklara oyun hamuru matlarını dağıtır. Çocukların özgün ürünler oluşturmalarına rehberlik edilir. Etkinlik bitiminde tüm hamurlar toplanır kutularına konur ve kaldırılır. Öğretmen “Bugün haftanın 4. Günü. 4 gündür her gün okula geliyoruz. Peki neler yaptık bu 4 gün boyunca? Okulun ilk günü elimizin izini çıkartmış ikinci günü ise boyumuzun ölçüsünü almıştık. Okulların kapandığı ay yani haziran ayında tekrardan elimizin izini çıkartıp boyumuzun ölçüsünü alacağız. Karşılaştırma yapacağız bakalım ne kadar büyümüşüz 9 ay içinde. Peki Portre kelimesini daha önceden duymuş muydunuz? Nedir? Portre Ne Anlama Gelir? Şimdi sizinle portre çalışması yapacağız. Portre resim, fotoğraf, heykel ve benzeri sanat türlerinde bir kişinin yüzünün ve yüz ifadesinin betimlenmesi ile oluşturulan eserdir. Haydi şimdi bakarak kendi resmimizi çizelim. Bu çalışmayı her ay yapacağız. Bakalım haziran ayında resmimiz ne kadar ilerlemiş. “ der ve çocuklara portre çalışma kağıtlarını, boya kalemlerini dağıtır. Tamamlanan çalışmalar öğretmen tarafından toplanır. Öğretmen tüm çocukları U şeklinde oturtur ve yere çizilen resimleri koyar. “ şimdi hepimiz resimleri inceleyelim. Bakalım hangi resmin kime ait olduğunu bulabilecek misiniz?” diyerek oyunu başlatır. Tek tek öğrencileri yanına alır ve seçtiği resmi göstererek bu hangi arkadaşına benziyor? Diye sorar oyun sonunda resimler sınıf panosunda sergilenir.
Tarih:16/09/2022
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları masalara alır. Sar sar sar makarayı oyunuyla etkinliğe hazır hale getirir. “ Çocuklar bugün günlerden Cuma. Okulumuz açılalı tam 5 gün olmuş. Sizler bu 1 hafta boyunca sınıfımızda nasıl davranmanız gerektiğini öğrendiniz. Şimdi sizinle tuvaletlerde nasıl davranmamız gerektiği hakkında konuşalım. Benden izin aldınız ve ben size izin verdikten sonra tuvalete gittiniz. Ancak tuvaletlerin kapısı kapalı. Kapıyı açmadan önce ne yapmalıyız? Peki niçin kapıyı çalmalıyız? Vücudumuzda annemizden babamızdan başka kimsenin görmemesi dokunmaması gereken özel bölgelerimiz var. Biz arkadaşımız tuvaletteyken kapıyı çalmadan açarsak görmememiz gereken özel bölgesini görmek durumunda kalabiliriz. Tuvaletimizi yaptık. Sifonu çektik. Temizliğimizi bitirdik. Pantolonumuzu eteğimizi dışarıda lavaboların önünde değil içerde toplamalıyız. Özel bölgelerimiz herkesten gizlenmesi gereken, kimsenin görmemesi, dokunmaması gereken bölgelerdir. Peki bu bölgelerimiz nerelerdir? Bu bölgelerimize dokunmak bakmak isteyen olursa ne yapmalıyız? En güvendiğimiz kişilere söylemeliyiz. Kimler bu en güvendiğimiz kişiler? Haydi güvendiğimiz kişileri bu resme çizelim.” Der ve Güvenlik Ağım etkinlik sayfasını dağıtır. Çocuklara en güvendikleri kişileri sırasıyla çizmeleri konusunda rehberlik eder. Çocuklar çizim yaparken öğretmen, resimlerin altına çocukların güvendikleri kişilerin isimlerini yazar. Etkinlik bittikten sonra “Milo’nun Şarkısı” animasyonunu izletir. Ardından “Bu vücut benim, ben ne dersem o olur.” Parmak oyununu oynatır.
Ben bir çocuğum.
İşte bu benim vücudum.
Bana çok fazla yaklaşma
İzinsiz bedenime dokunma
Uzaktan da sevebilirsin
Beni rahatsız edemezsin
Kendimi koruyabilirim
İşte bu benim sesim
Bu vücut benim
Ben ne dersem o olur.