okulöncesi 1. dönem veli toplantısını word olarak indirmek için
BURAYA TIKLAYINIZ
…………………………..İLKOKULU
MÜDÜRLÜĞÜ’NE
…………….
2024-2025 Eğitim-öğretim yılı
1.dönem veli toplantısını aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere …./…./2024
……….. günü saat 11.30’da sınıfımın velileri ile yapmak istiyorum.
Gereğini bilgilerinize arz
ederim.
…………………………..
Okul Öncesi
Öğretmeni
GÜNDEM:
1-Açılış,
yoklama, tanışma, gündem maddelerinin okunması,
2- Türkiye yüzyılı maarif
modeli hakkında bilgi verilmesi, okulöncesi eğitim programının tanıtılması, Okul
öncesi eğitiminin önemi hakkında bilgi verilmesi
3-Okul-öğretmen-veli
iletişiminin öneminden bahsedilmesi ve bilgilendirilmenin nasıl olacağı
hakkında bilgi verilmesi
4- Okul giriş-çıkış saatleri
hakkında bilgi verilmesi,
5-Sınıf ve okul kuralları
hakkında bilgilendirme yapılması,
6-Beslenme hakkında bilgi
verilmesi
7-Kılık-kıyafet hakkında
bilgi verilmesi
8-Aidatların zamanında
yatırılmasının öneminin vurgulanması
9- Rehberlik servisinin
işleyişi hakkında bilgi verilmesi
10- İhtiyaç listesi hakkında
konuşulması
11- Doldurulacak form ve
evraklar hakkında bilgi verilmesi.
12-Dilek ve temenniler
OLUR
.….
/ 09 / 2024
2024-2025
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.DÖNEM VELİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR
1.GÜNDEM:
Tüm velilerin katılımı ile toplantı başladı. Anasınıfı öğretmeni …………………….. selamlaşma ve
tanışmanın ardından yoklama yaparak imzaları aldı. Yazman olarak…………………………………..
seçildi.
2.GÜNDEM:
Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Değişen okul
öncesi eğitim programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında velileri
bilgilendirdi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının Beceri Temelli
olduğunu, zihinsel, sosyal duygusal, fiziksel, duyuşsal ve ahlaki gelişimlerine
katkı sağlamasını amaçladığını “Bütüncül Eğitim” anlayışını ve modelini
benimsediğini ve değerler eğitimine önem
verildiğini söyledi. Aile ve toplum katılımı etkinliklerinin programa
faydalarından aile ve toplum katılımı etkinlikleri adı altında yapılabilecek
etkinliklerden söz etti. Programın oyun temelli, çocuk merkezli ve ihtiyaçlara
göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapıda olduğunu söyledi. Okulöncesi
eğitimin çocuğu; sosyal, bilişsel, dil, fiziksel yönden geliştirdiği,
okulöncesi eğitimi alan çocuğun ilkokula hazır başladığı ve kolay adapte olduğu,
kendine güven kazandığı hakkında bilgi verdi. Velilere Türkçe, sanat, drama,
müzik, hareket, oyun, fen, matematik, okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri
hakkında kısaca açıklamalar yapıldı.
3.GÜNDEM:
Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programında
aile ve toplum katılımı etkinliklerinin programa faydalarından aile ve toplum
katılımı etkinlikleri adı altında yapılabilecek etkinliklerden söz etti. Sene
içerisinde her hafta yapılacak aile katılımı çalışmalarından bahsetti. Velilerin
ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda yapılacak olan çalışmalar konuşuldu. Okul
–aile-veli iletişiminin saygı çerçevesinde, karşılıklı anlayış içerisinde
olması gerektiği hakkında bilgi verildi. Veli-öğretmen görüşmelerinin eğitim-öğretimin
aksatmayacak şekilde, mesai saatinin başlangıcından önce veya sonra olması
gerektiği hakkında bilgi verildi. Ayrıca telefonla da mesai dışında uygun
saatlerde öğretmenle görüşme yapılabileceği söylendi. Çocuklarımızın eğitim hayatı boyunca okul-öğretmen-veli işbirliği
içerisinde hareket ederek onlar için sağlıklı bir gelecek
hazırlayabileceklerini ifade etti.
4.GÜNDEM:
Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Giriş çıkış saatlerine dikkat edilmesi
gerektiği, velilerin sınıfa girmeden çocuklarını bırakmaları ve almalarının öneminden
bahsetti. Çocukları veli dışında bir kişinin alacağı zaman öğretmenin
bilgilendirilmesi gerektiği hatırlatıldı.
5.
GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Sene boyunca
yapılacak olan toplantı ve etkinliklere önemli bir durum olmadığı müddetçe
katılım sağlamalarını, hasta olan çocukların okula gönderilmemesi ve
öğretmenin bilgilendirilmesini, okula oyuncak, beslenme dışında yiyecek, para vb.
şeylerin gönderilmemesini, Çocukların
kişisel ihtiyaç malzemelerinin zamanında sağlanması ve alınan her bir malzemeye
çocuğun isminin yazılmasını, sınıfta bireysel doğum günü yapılmamasını, çocuklara
kaybolunca üzülecekleri değerli takı, küpe, bilezik vb. takılmamasını,
çocukların faaliyetleri için gerekli olan bazı materyallerin eğitimin
aksamaması ve çocuklarını zor durumda kalmaması için istenilen günde
gönderilmesi gerektiğini belirtti. Doldurulması gereken evrakların
buruşturulmadan yırtılmadan eksiksiz olarak doldurulmasını ve okula
ulaştırılmasını ekledi.
6.GÜNDEM:
Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Beslenmenin saat 09.30 da yapıldığını söyledi.
Aylık olarak hazırlanan beslenme listesine velilerin uymasını, Listenin her ay
yenileneceği söyledi. Beslenme listesine uyulması gerektiği, hazır gıdalar
gönderilmemesi gerektiğini söyledi. Ortak alınan kararla haftalık olarak seçilen yiyeceklerden
beslenme listesi oluşturuldu. Çocukların beslenme çantasına örtü, kaşık çatal, ve
kolaylıkla açabilecekleri beslenme kutusu koymaları eklendi. Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Seçilen malzemelerin sağlığa zararsız plastik cam
gibi tehlikeli olmayanlardan seçilmesini söyledi.
7.
GÜNDEM: Çocukların sınıfta rahat hareket edebilmeleri için
sınıf kıyafetinin serbest olmasına karar verildi. Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Çocukların tuvaletlere
giderken kolaylıkla açabilecekleri düğmeli yerine beli lastikli bağcıklı yerine
cırt cırtlı ayakkabılar seçilmesinin önemli olduğunu belirtti. Ayrıca her gün düzenli kontrol edilerek çocukların
çantasına temiz poşet içerisinde yedek
kıyafet iç çamaşırı ve çorap konulmasını mevsimine uygun olarak seçilmesini
söyledi.
8.GÜNDEM:Okul
aidatının sınıfın ihtiyaç ve giderleri için kullanıldığı ve zamanından ödenmesi
gerektiği belirtildi.
9. GÜNDEM: Anasınıfı
öğretmeni ……………… okulda çocukları için başvurabilecekleri rehberlik servisi
olduğunu, gerektiğinde randevu alarak görüşme sağlayabileceklerini söyledi.
10. GÜNDEM: Anasınıfı
öğretmeni ……………. İhtiyaç listesindeki malzemelerin mümkün olan en kısa zamanda
alınmasının önemini vurguladı. Malzemelerin çok kalitesiz olması halinde
çocuklarda özgüven kaybına sebep olabileceğini, bu konuda hassas davranılmasını
rica etti. (İyi kesmeyen ya da çocuğun yaşına uygun olmayan bir makas ile
çalışma yapan çocuk düzgün kesemeyeceği için kendisinden kaynaklandığını
düşünerek “yapamıyorum-başaramıyorum” diye özgüven kaybına uğrayacaktır.
Yapıştırıcısı iyi yapıştırmayan çocuk ya da boyası çok soluk olan çocuk
arkadaşlarının yaptıklarına bakarak yine aynı düşünceye kapılacaktır.) Anasınıfı
öğretmeni ……………. Aynı sınıfı iki şube kullandığında isimler de aynı olduğunda
karışıklık yaşanabildiğin, o yüzden alınan malzemelerin her birine çocuğun
adını ve şube adını yazmalarını istedi. (Yapıştırıcının hem gövdesine, hem
kapağına, boyaların her birine tek tek isim yazılması)
11. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………… doldurulacak form
ve evraklar hakkında velilere bilgi verdi, form ve evraklar velilere dağıtıldı
12.GÜNDEM:Anasınıfı
öğretmeni ………………………………. tarafından iyi
dilek ve temennilerle toplantıya son verildi.
…………………………..
Okul Öncesi Öğretmeni