instagram

18 Kasım 2024 Pazartesi

Ağız ve Diş Sağlığı

 

Ağız ve Diş Sağlığı Haftası Etkinlikleri


18-24 Kasım Ağız ve Diş Sağlığı Haftasında Çocuklara Sağlık Bakanlığı'nın ağız ve diş sağlığı konulu çizgi filmini izletebilir (filme  buradan ulaşabilirsiniz.) filmden sonra izledikleriniz hakkında konuşabilirsiniz. Çocuklarda yedi yaşına kadar çıkan dişlere süt dişleri denildiğini, yedi yaşından sonra süt dişlerinin döküldüğünü, yerine kalıcı dişlerin çıktığını, çocukluk döneminde yirmi tane dişlerin olduğunu anlatabilir, süt dişlerine de iyi bakılması, sabah akşam fırçalanması gerektiğini, altı ayda bir doktor kontrolüne gidilmesi gerektiğini,  dişlerde çürük varsa çürüklerin temizlenip dolgu yapılması gerektiğini söyleyebilirsiniz. çocuklara; diş sağlığı için neler yaptıklarını sorabilir, dişleri için doktor kontrolüne gidip gitmediklerini sorabilirsiniz. “Dişlerim” şiirini okuyabilirsiniz.

Çocukken yirmi tane                         
Büyüyünce otuz iki tane                   
Çürümesinler diye                                  
Bol bol yerim sebze meyve.                   


Ön dişlerimle ısırır
Yan dişlerimle çiğnerim
Sağlıklı ve bakımlı olsunlar diye 
Sabah akşam fırçalarım. 







26 Ekim 2024 Cumartesi

Cumhuriyet bayramı pastasi

 Resme tıklayınca tam ekran olacak sonra uzunca basin görüntüyü telefona kaydet cikacak🙋🏻‍♀️




21 Ekim 2024 Pazartesi

CUMHURİYET BAYRAMI HAZIRLIKLARI


15 SAYFALIK NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE POSTERİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN.

 
15 SAYFALIK DEV TÜRK BAYRAĞI POSTERİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN.





 

19 Ekim 2024 Cumartesi

öğretmen dosyası

ÖĞRETMEN DOSYASI
Merhaba arkadaşlar. Bir öğretmen dosyasında bulundurulması gereken tüm evrakları sizin için toparladım. Sizlerin ilave olarak e okuldan çıkartacağınız sınıf listenizi ve beslenme listenizi de eklemeniz gerekecek. Bir de biz günlük planları çıkartmıyoruz. Değerlendirme kısımlarını bilgisayarda yazıyoruz. Teftiş döneminde bilgisayardan açıp göstereceğiz günlük planlarımızı. Kağıt israfı olmaması için bu kararı aldık. Sadece aylık planlarımızı çıkartacağız. Açıkçası aylık planları da kağıt israfı olmaması için teftiş zamanı çıkartmayı düşünüyorum tıpkı hazırladığım kapaklarla birlikte. Adım Hıdır elimden gelen budur... umarım işinize yarar. 


Drive dosyası olarak ekledim. 657 Devlet memurları kanunu 188 sayfa. Çıktı almanıza gerek yok zannımca, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu da 18 sayfa. Okuyun haklarınızı bilin diye ekledim onları da. çok fazla sayfa sayısı var bilginiz olsun.  


indirme dosyası   BURADA   tabiki de ücretsiz. hepimize kolay gelsin :)


OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN TUTMASI GEREKEN EVRAKLAR
  
ÖĞRETMEN DOSYASI
İçerik: Öğretmenlere yönelik tutulması gereken evraklar
1. KAPAK SAYFASI, ATATÜRK PORTRESİ, İSTİKLAL MARŞI
2. ÖĞRETMEN ÖZGEÇMİŞ
3. İLGİLİ MEVZUAT VE YÖNETMELİKLER
4. İŞ TAKVİMİ
5. YILLIK ÇALIŞMA PROGRAMI
6. ÇEVRE İNCELEMESİ
7. VELİ TOPLANTI TUTANAKLARI
8. ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI TUTANAKLARI
9. ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI TUTANAKLARI
10. ÖĞRETMEN ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU
11. DEVAM TAKİP ÇİZELGESİ ( Sınıf Defteri)
12. İHTİYAÇ LİSTESİ
13. BESLENME LİSTESİ
14. BOY VE KİLO GRAFİĞİ
15.OKUL DIŞI ÖĞRENME ETKİNLİĞİ


ÖĞRENCİ DOSYASI
İçerik: Öğrencilere yönelik tutulması gereken evraklar
1. ÇOCUK VE AİLEYİ TANIMA FORMU
2. GELİŞİM VE ÖĞRENME İZLEME FORMU 
3. AİLE EĞİTİMİ İHTİYAÇ BELİRLEME FORMU
4. AİLE KATILIMI TERCİH FORMU
5. EV ZİYARET FORMU
6. ÇOCUK VE AİLE İLE İLGİLİ BİLGİLER
7. GELİŞİM RAPORLARI
8. SÖZLEŞME ÖRNEĞİ
9. OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA BAŞVURU FORMU
10. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRENCİ DOSYASI (Özel eğitim gereksinimli öğrenci olması halinde)
11.BECERİ GÖZLEM FORMU
12.ANEKTOD KAYIT FORMU
13.BECERİ EDİNİM FORMU
14.ACİL DURUM FORMU
15.E OKUL ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU


PLAN DOSYASI
İçerik: Uygulanan eğitim programına ait evraklar
1. GÜNLÜK PLAN (Okul idaresine haftalık imzaya getirilecektir.)
2. AYLIK PLAN (Her ayın ilk haftası okul idaresine imzaya getirilecektir.)
3. KAVRAMLAR LİSTESİ (Aylık doldurulacak ve her ayın 5 inde okul idaresine kontrol için bırakılacaktır.)
4. KAZANIM VE GÖSTERGELER LİSTESİ
5. GEZİ, GÖZLEM, İNCELEME DENEY PLANLARI
PROJE- ETKİNLİKLER DOSYASI
1. AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİ
2. DEĞERLER EĞİTİMİ
3. BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR

SINIF REHBERLİK DOSYASI
İçerik: Okulun rehberlik faaliyetleri kapsamında yer alan evraklar
SINIF REHBERLİK PLANI

16 Ekim 2024 Çarşamba

Muzikogra🎵🎶🎵



resmin üzerine basın resim tam ekran olunca uzunca basin görüntüyü telefona kaydet çıkıyor.. 







 


18 Eylül 2024 Çarşamba

uçan tavşanlar

 Sayfaları bilgisayarınıza indirmek çok kolay.. Eğer laptoptan giriş yapıyorsanız ve google arama çubuğunu kullanıyorsanız hepten kolay.. Resmin üzerine tıkayıp açılan pencereden sağ tuş ile resmi farklı kaydeti seçebilirsiniz.

Telefonunuzdan giriş yapıyorsanız ve instagramda profil resminin altındaki açıklamadan bloga giriş yapıyorsanız linki tıklayıp adres çubuğu olan yerdeki alt alta üç noktadan SAMSUNG İNTERNETTE AÇ (samsung kullanıyorum ben) sekmesini seçmeniz gerekiyor. açılan pencereden hangi resmi telefonunuza indirmek istiyorsanız resmin üzerine uzuncaaa basmanız yeterli  

Yüzlerce uygulamalı etkinlik oyun ritim çalışmaları deneyler ve daha fazlasını bulacağınız youtube kanalımız 👇🏼👇🏼  


                                     BURADA


























12 Eylül 2024 Perşembe

okul öncesi beslenme listesi

Beslenme listesini word olarak indirmek isterseniz BURAYA TIKLAYABİLİRSİNİZ.

ANASINIFI SABAH GRUBU BESLENME LİSTESİ

Pazartesi günleri: PATATES GÜNÜ                                              Patatesi çocuğunuzun sevdiği şekilde kızartma, haşlama veya fırında hazırlayıp yanında ekmek, peynir zeytin 1 adet mevsim meyvesi ile gönderebilirsiniz.

 

Salı günleri: BÖREK GÜNÜ                                                      Böreği çocuğunuzun sevdiği şekilde peynirli, patatesli,kıymalı vb. şekilde hazırlayabilirsiniz. Yanına 1 kutu meyve suyu ve 1 adet mevsim meyvesi koyabilirsiniz.

 

Çarşamba günleri: EKMEK ÜSTÜ GÜNÜ                                              Çocuğunuzun sevdiği şekilde dilim ekmek üstüne bal, tereyağı, reçel, krem peynir, pekmez vb şekilde hazırlayabilirsiniz. Yanına 1 kutu süt ve 1 adet mevsim meyvesi koyabilirsiniz.

 

Perşembe günleri: SİMİT, AÇMA, POĞACA TOST GÜNÜ                                  Çocuğunuz hangisini seviyorsa beslenme çantasını o şekilde hazırlayabilirsiniz. Yanına 1 kutu ayran ve 1 adet mevsim meyvesi koyabilirsiniz. 

 

Cuma günleri: KREP, PANKEK, AKITMA GÜNÜ                             Çocuğunuz hangisini seviyorsa beslenme çantasını o şekilde hazırlayabilirsiniz. Yanına 1 kutu süt ve 1 adet mevsim meyvesi koyabilirsiniz. 

 

NOT: Kullanacağınız beslenme kaplarının çocuk tarafından rahat açılıp kapanabilmesine açma kapama sırasında dökülmeyecek derinlikte olmasına dikkat edelim.

Mutlaka masa örtülerini günlük kontrol edelim.

Porsiyonları çocukların yiyebileceği miktarlarda ayarlayalım.

Çocuklarımızın suluklarını her gün kontrol edelim. Kapakları kolay açılan dökülmeyecek akmayacak suluklar tercih edelim.

Sınıf içinde çocuklarımızın rahatlıkla giyip çıkarabileceği cırtcırtlı fermuarlı ev ayakkabıları panduflar tercih edelim.

Okul çantamızı mutlaka her gün kontrol edelim. Mevsimine uygun yedek kıyafet (atlet, külot, çorap, eşofman, tişört) koyalım.

küçük resim, vektör grafikler içeren bir resim

Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

10 Eylül 2024 Salı

okulöncesi 1. dönem veli toplantısı

 

 okulöncesi 1. dönem veli toplantısını word olarak indirmek için 

BURAYA TIKLAYINIZ 



…………………………..İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ’NE

…………….

 

2024-2025 Eğitim-öğretim yılı 1.dönem veli toplantısını aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere …./…./2024 ……….. günü saat 11.30’da sınıfımın velileri ile  yapmak istiyorum.

Gereğini bilgilerinize arz ederim.

 

…………………………..

Okul Öncesi Öğretmeni

GÜNDEM:

1-Açılış, yoklama, tanışma, gündem maddelerinin okunması,

2- Türkiye yüzyılı maarif modeli hakkında bilgi verilmesi, okulöncesi eğitim programının tanıtılması, Okul öncesi eğitiminin önemi hakkında bilgi verilmesi

3-Okul-öğretmen-veli iletişiminin öneminden bahsedilmesi ve bilgilendirilmenin nasıl olacağı hakkında bilgi verilmesi

4- Okul giriş-çıkış saatleri hakkında bilgi verilmesi,

5-Sınıf ve okul kuralları hakkında bilgilendirme yapılması,

6-Beslenme hakkında bilgi verilmesi

7-Kılık-kıyafet hakkında bilgi verilmesi

8-Aidatların zamanında yatırılmasının öneminin vurgulanması

9- Rehberlik servisinin işleyişi hakkında bilgi verilmesi

10- İhtiyaç listesi hakkında konuşulması

11- Doldurulacak form ve evraklar hakkında bilgi verilmesi.                                                                  

12-Dilek ve temenniler

OLUR

.…. / 09 / 2024

 

 

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.DÖNEM VELİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR

1.GÜNDEM: Tüm velilerin katılımı ile toplantı başladı.  Anasınıfı öğretmeni …………………….. selamlaşma ve tanışmanın ardından yoklama yaparak imzaları aldı. Yazman olarak………………………………….. seçildi.

2.GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Değişen okul öncesi eğitim programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında velileri bilgilendirdi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının Beceri Temelli olduğunu, zihinsel, sosyal duygusal, fiziksel, duyuşsal ve ahlaki gelişimlerine katkı sağlamasını amaçladığını “Bütüncül Eğitim” anlayışını ve modelini benimsediğini  ve değerler eğitimine önem verildiğini söyledi. Aile ve toplum katılımı etkinliklerinin programa faydalarından aile ve toplum katılımı etkinlikleri adı altında yapılabilecek etkinliklerden söz etti. Programın oyun temelli, çocuk merkezli ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapıda olduğunu söyledi. Okulöncesi eğitimin çocuğu; sosyal, bilişsel, dil, fiziksel yönden geliştirdiği, okulöncesi eğitimi alan çocuğun ilkokula hazır başladığı ve kolay adapte olduğu, kendine güven kazandığı hakkında bilgi verdi. Velilere Türkçe, sanat, drama, müzik, hareket, oyun, fen, matematik, okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hakkında kısaca açıklamalar yapıldı.

3.GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programında aile ve toplum katılımı etkinliklerinin programa faydalarından aile ve toplum katılımı etkinlikleri adı altında yapılabilecek etkinliklerden söz etti. Sene içerisinde her hafta yapılacak aile katılımı çalışmalarından bahsetti. Velilerin ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda yapılacak olan çalışmalar konuşuldu. Okul –aile-veli iletişiminin saygı çerçevesinde, karşılıklı anlayış içerisinde olması gerektiği hakkında bilgi verildi. Veli-öğretmen görüşmelerinin eğitim-öğretimin aksatmayacak şekilde, mesai saatinin başlangıcından önce veya sonra olması gerektiği hakkında bilgi verildi. Ayrıca telefonla da mesai dışında uygun saatlerde öğretmenle görüşme yapılabileceği söylendi. Çocuklarımızın eğitim hayatı boyunca okul-öğretmen-veli işbirliği içerisinde hareket ederek onlar için sağlıklı bir gelecek hazırlayabileceklerini ifade etti.

4.GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Giriş çıkış saatlerine dikkat edilmesi gerektiği, velilerin sınıfa girmeden çocuklarını bırakmaları ve almalarının öneminden bahsetti. Çocukları veli dışında bir kişinin alacağı zaman öğretmenin bilgilendirilmesi gerektiği hatırlatıldı.

5. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Sene boyunca yapılacak olan toplantı ve etkinliklere önemli bir durum olmadığı müddetçe katılım sağlamalarını,  hasta olan çocukların okula gönderilmemesi ve öğretmenin bilgilendirilmesini, okula oyuncak, beslenme dışında yiyecek, para vb. şeylerin gönderilmemesini, Çocukların kişisel ihtiyaç malzemelerinin zamanında sağlanması ve alınan her bir malzemeye çocuğun isminin yazılmasını, sınıfta bireysel doğum günü yapılmamasını, çocuklara kaybolunca üzülecekleri değerli takı, küpe, bilezik vb. takılmamasını, çocukların faaliyetleri için gerekli olan bazı materyallerin eğitimin aksamaması ve çocuklarını zor durumda kalmaması için istenilen günde gönderilmesi gerektiğini belirtti. Doldurulması gereken evrakların buruşturulmadan yırtılmadan eksiksiz olarak doldurulmasını ve okula ulaştırılmasını ekledi.

6.GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Beslenmenin saat 09.30 da yapıldığını söyledi. Aylık olarak hazırlanan beslenme listesine velilerin uymasını, Listenin her ay yenileneceği söyledi. Beslenme listesine uyulması gerektiği, hazır gıdalar gönderilmemesi gerektiğini söyledi.  Ortak alınan kararla haftalık olarak seçilen yiyeceklerden beslenme listesi oluşturuldu. Çocukların beslenme çantasına örtü, kaşık çatal, ve kolaylıkla açabilecekleri beslenme kutusu koymaları eklendi. Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Seçilen malzemelerin sağlığa zararsız plastik cam gibi tehlikeli olmayanlardan seçilmesini söyledi.

7. GÜNDEM: Çocukların sınıfta rahat hareket edebilmeleri için sınıf kıyafetinin serbest olmasına karar verildi. Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Çocukların tuvaletlere giderken kolaylıkla açabilecekleri düğmeli yerine beli lastikli bağcıklı yerine cırt cırtlı ayakkabılar seçilmesinin önemli olduğunu belirtti. Ayrıca her gün düzenli kontrol edilerek çocukların çantasına  temiz poşet içerisinde yedek kıyafet iç çamaşırı ve çorap konulmasını mevsimine uygun olarak seçilmesini söyledi.

8.GÜNDEM:Okul aidatının sınıfın ihtiyaç ve giderleri için kullanıldığı ve zamanından ödenmesi gerektiği belirtildi.

9. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………… okulda çocukları için başvurabilecekleri rehberlik servisi olduğunu, gerektiğinde randevu alarak görüşme sağlayabileceklerini söyledi.

10. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………. İhtiyaç listesindeki malzemelerin mümkün olan en kısa zamanda alınmasının önemini vurguladı. Malzemelerin çok kalitesiz olması halinde çocuklarda özgüven kaybına sebep olabileceğini, bu konuda hassas davranılmasını rica etti. (İyi kesmeyen ya da çocuğun yaşına uygun olmayan bir makas ile çalışma yapan çocuk düzgün kesemeyeceği için kendisinden kaynaklandığını düşünerek “yapamıyorum-başaramıyorum” diye özgüven kaybına uğrayacaktır. Yapıştırıcısı iyi yapıştırmayan çocuk ya da boyası çok soluk olan çocuk arkadaşlarının yaptıklarına bakarak yine aynı düşünceye kapılacaktır.) Anasınıfı öğretmeni ……………. Aynı sınıfı iki şube kullandığında isimler de aynı olduğunda karışıklık yaşanabildiğin, o yüzden alınan malzemelerin her birine çocuğun adını ve şube adını yazmalarını istedi. (Yapıştırıcının hem gövdesine, hem kapağına, boyaların her birine tek tek isim yazılması)

11. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………… doldurulacak form ve evraklar hakkında velilere bilgi verdi, form ve evraklar velilere dağıtıldı

12.GÜNDEM:Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  tarafından iyi dilek ve temennilerle toplantıya son verildi.

 

                                                                                                          …………………………..

                                                                                                            Okul Öncesi Öğretmeni

 

8 Eylül 2024 Pazar

2024-2025 Eğitim Öğretim yılı 1. dönem zümre öğretmenler kurulu

2024-2025 Eğitim Öğretim yılı 1. dönem zümre öğretmenler kurulu toplantısı için BURAYA TIKLAYIN


…………………………………. İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE

                                      …………

2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı 1. dönem  zümre öğretmenler kurulu toplantısını …/09/2024 tarihinde saat: ….. ‘da aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere yapmak istiyoruz.

Gereğini bilgilerinize arz ederiz.

  ………………………

Anasınıfı Zümre Başkanı

GÜNDEM MADDELERİ

  1. Açılış, Yoklama, yazman seçimi   

  2. Gündem Maddelerinin okunması

  3. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının incelenmesi ve değerlendirilmesi

  4. 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı zümre kararlarının incelenmesi değerlendirilmesi 

  5. Değişen okul öncesi programındaki aylık planlar ve günlük eğitim akışı hakkında konuşulması

  6. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) ile ders planlarının görüşülmesi

  7. Atatürk İlke ve İnklaplarına aylık ve günlük planlarda yer verilmesi

  8. Günlük eğitim akışında uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi

  9. Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek, yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması

  10. Belirli gün ve haftaların hazırlanıp uygulanması

  11. Öğrencilerin okula uyum süreci ve öğrenci başarısını artırmak için yapılacakların görüşülmesi

  12. Veli toplantıları tarihlerinin belirlenmesi

  13. Beslenme hakkında konuşulması

  14. İhtiyaç listesinin belirlenmesi

  15. Sınıf eksikliklerinin belirlenmesi

  16. Okulda ve sınıfta dikkat edilmesi gereken kurallar ve hususların konuşulması

  17. İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili konuşulması

  18. Dilek ve temenniler


Uygundur

……………………

Okul Müdürü


2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEM  ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI


Toplantı Tarihi: …/…/2024

Toplantı Saati:….

Toplantı Yeri: Toplantı Odası

Toplantıya Katılanlar: 


GÜNDEM MADDELERİ

  1. Açılış, Yoklama, yazman seçimi   

  2. Gündem Maddelerinin okunması

  3. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının incelenmesi ve değerlendirilmesi

  4. 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı zümre kararlarının incelenmesi değerlendirilmesi 

  5. Değişen okul öncesi programındaki aylık planlar ve günlük eğitim akışı hakkında konuşulması

  6. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) ile ders planlarının görüşülmesi

  7. Atatürk İlke ve İnklaplarına aylık ve günlük planlarda yer verilmesi

  8. Günlük eğitim akışında uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi

  9. Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek, yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması

  10. Belirli gün ve haftaların hazırlanıp uygulanması

  11. Öğrencilerin okula uyum süreci ve öğrenci başarısını artırmak için yapılacakların görüşülmesi

  12. Veli toplantıları tarihlerinin belirlenmesi

  13. Beslenme hakkında konuşulması

  14. İhtiyaç listesinin belirlenmesi

  15. Sınıf eksikliklerinin belirlenmesi

  16. Okulda ve sınıfta dikkat edilmesi gereken kurallar ve hususların konuşulması

  17. İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili konuşulması

  18. Dilek ve temenniler





GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

  1. 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı okulöncesi 1. Dönem Zümre öğretmenler kurulu  toplantısı ………………….. başkanlığında İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Anasınıfı öğretmenleri…………………., ……………….., …………….’ nin toplantıda hazır bulunduğu görüldü. Yazman olarak ……………….. seçildi.

  2. Gündem maddeleri okundu, eklemek istenilen madde olup olmadığı soruldu. Eklenilecek madde olmadığın için diğer maddelerin görüşülmesine geçildi.

  3. Zümre başkanı…………….. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının Beceri Temelli olduğunu, zihinsel, sosyal duygusal, fiziksel, duyuşsal ve ahlaki gelişimlerine katkı sağlamasını amaçladığını “Bütüncül Eğitim” anlayışını ve modelini benimsediğini  ve değerler eğitimine önem verildiğini söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni …………………   aile ve toplum katılımı etkinliklerinin programa faydalarından aile ve toplum katılımı etkinlikleri adı altında yapılabilecek etkinliklerden söz etti. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… programın oyun temelli, çocuk merkezli ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapıda olduğunu söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni …………………  henüz eğitim verilmediğini, eğitim verildiği takdirde Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin daha iyi anlaşılacağını ve uygulanabileceğini söyledi. 

  1. Zümre başkanı……………..2024-2025 eğitim öğretim yılının son zümre toplantı tutanağı kararlarını okudu ve değerlendirdi. 2024-2025 eğitim öğretim yılında herhangi bir aksaklık yaşanmadığını belirtti.

  2. Anasınıfı öğretmeni ………………… değişen okulöncesi eğitim programının çocuk temelli olduğunu çocukların yaş gruplarına uygun olarak verilmek istenen Alan Becerileri, Kavramsal Beceriler, Eğilimler, Programlar Arası Bileşenler ve Okuryazarlık Becerileri göz önünde bulundurularak bireysel özellikleri, ilgileri, istekleri aynı zamanda çevre özellikleri de dikkate alınarak hazırlanıp uygulanması gerektiğini vurguladı. 

Zümre Başkanı ……………… Aylık ve günlük planların kağıt israfının önüne geçmek adına  dijital ortamda saklanmasının daha iyi olacağını ifade etti. 

  1. Zümre başkanı…………….. sınıfında özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için rehberlik servisiyle işbirliği içinde bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) hazırlanmasını bunu okul idaresine ulaştırması gerektiğini belirtti.

  2. Zümre başkanı…………….. Aylık planları ve günlük eğitim akışlarında sadece belirli gün ve haftalarda değil sene içerisinde Atatürkçülükle ilgili konulara sık sık yer verileceğini bu konuya hassasiyet gösterilmesi gerektiğini söyledi. 

  3. Zümre başkanı…………….. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli programı uygulanırken eğitici oyunlar, animasyon ve eğitici slayt ve filmlerle sunum ile anlatım, hikaye, drama, beyin fırtınası, istasyon tekniği soru-cevap, gezi gözlem, deney ve inceleme gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılması gerektiğini söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… Haftanın Çocuğu etkinliğini, bu etkinlikle 5 gün boyunca çocuğun ve velinin hazırlanıp sınıfta aktif olarak sunum yaptığını planlarımızda buna yer verildiğini ve zaman zaman zenginleştirildiğini söyledi. Özellikle planlarda deneylere önem verdiğini kendisinin pasif öğrenci ve velilerin aktif olduğu deneylere yer verdiğini söyledi. 


  1. Zümre Başkanı ……………………  Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde toplum katılımı çalışmalarına çok önem verildiğini bu sebeple okul dışı gezilerine ağırlık verileceğini söyledi. Ev ziyaretleri ile tanıma ve tanışma, sinema, PTT, İtfaiye, Kütüphane, Müze, Piknik, Anneler Günü Kahvaltısı gibi etkinliklere aylık planlarda daha sık yer verileceğini belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… geçen sene tüm Türkiye’de uygulanan “Dilimizin Zenginlikleri” ve “Yüz Yüze Yüz Oyun” projesini bu sene de devam ettireceklerini projenin çocuklara Erken Okuryazarlık becerileri kazandırmada çok faydası olduğunu söyledi. 

  1. Zümre Başkanı …………………… belirli gün ve haftaların amacına uygun bir şekilde hazırlanıp uygulanmasını bunun  eğitim öğretimi aksatmadan tüm öğrencilerin katılımının esas alınması gerektiğini söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… sene boyunca kutlanacak ilköğretim haftası, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma haftası,  23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı, Anneler Günü programlarının zümre öğretmenleri arasında paylaşılarak hazırlanan kutlama programının bir örneğinin idareye teslim edilmesini söyledi. 

  1. Anasınıfı öğretmeni ………………… öğrenci başarısını artırmak için veli ile iş birliği içerinde olunmasının önemli olduğunu ifade etti. Sosyal medya izin formalarının muhakkak veliye imzalatılması gerektiğini söyledi.

Anasınıfı öğretmeni ………………… derslerde teknolojinin kullanılmasına yer verilmesi gerektiğini, o günün konusunda oluşan interaktif çalışmaların çocukların ilgisini çektiğini ve severek yaptıklarını söyledi. 

Anasınıfı öğretmeni ………………… akıl-zeka oyunlarına sık sık yer verilmesi gerektiğini belirtti.

  1. Zümre Başkanı ……………… tüm şubelerin 13 Eylül 2024 tarihine kadar veli toplantılarını yapmasının uygun olacağını söyledi.

  2. Zümre Başkanı ………………  beslenmenin sınıftaki çocukların alerji vb. durumlarının öğrenilerek, veli toplantısında velilerin de görüşleri alınarak hazırlanmasının uygun olacağını söyledi.

Anasınıfı öğretmeni …………………  bireysel beslenme yapılmasının daha iyi olacağını söyledi.

Anasınıfı öğretmeni …………………  çocukların beslenmede hazır gıda kullanılmaması için velilerin sıklıklar uyarılması gerektiğini söyledi.

  1. Anasınıfı öğretmeni ………………… çevrenin sosyo-ekonomik durumunu göz önünde bulundurarak ve sınıfta önceki yıllardan malzeme olup olmadığı kontrol edilerek, sınıf bazında bireysel bir ihtiyaç listesi hazırlanmasının iyi olacağını söyledi. 

  2. Zümre Başkanı ……………… sınıflarda akıllı tahta olmadğını, oyuncak, yazıcı ve ders araç gereçlerinin eksik olduğunu söyledi. Ses siteminde sürekli sorun yaşadıklarını belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni  ………………… öğrenci dolapları yetersiz olduğu için malzemeleri ortak kullanmak zorunda olduğunu belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni  ………………… akıl ve zeka oyunlarına daha çok yer vermek istediğini ancak materyal eksiği olduğunu ayrıca  sınıfında bazı merkezlerin materyallerinin eksiklik olduğunu söyledi.

  1. Anasınıfı öğretmeni ………………… bireysel doğum günlerini kutlanmasının  doğru olmadığını her velinin bütçesinin uygun olamayacağını söyledi.  

Zümre Başkanı ……………… velilerin çocuklarını bırakırken ya da alırken sınıflara kesinlikle girmemeleri gerektiğini kapı önünde vedalaşmaların mümkün olduğunca kısa tutulması gerektiğini belirtti. 

  1. Zümre Başkanı ……………… özellikle sınıflardaki dolapların öğrenci sağlığı ve güvenliği için dolapların duvarlara monte konusunda sık sık kontrol edilmesi, lavaboların ve klozetlerin düzenli kontrolü, camların pençelerin sık sık kontrol edilmesini gerekli görüldüğü takdirde okul idaresine haber verilmesini söyledi.

Anasınıfı öğretmeni  ………………….. sadece 1 personel olması sınıflarda yardımcı ve stajyer olmaması sebebi ile çocukların tuvalete  yalnız gitmelerinin tehlikeli olduğunu ve çözüm bulunması için idare ile görüşülmesi gerektiğini söyledi.


  1. Zümre Başkanı ……………… 2024-2025 Eğitim Öğretim yılının güzel geçmesi temennisi ile toplantıyı sonlandırdı.


ALINAN KARARLAR

  1. Aylık eğitim akışlarının çıktısının alınmasına, Günlük eğitim akışlarının kağıt israfı olmaması için dijital ortamda saklanmasına, değerlendirmelerin de dijital ortamda yazılmasına karar verildi.

  2. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler BEP planı hazırlanmasına karar verildi.

  3. Gerektiğinde diğer zümre ve alan öğretmenleriyle iş birliği yapılmasına karar verildi.

  4. Belirli gün ve haftaları dışında çok sık perde-pano çalışması yapılmamasına karar verildi.

  5. Tanışma çayı, piknik, sinema vs. alan gezileri yapılmasına karar verildi.

  6. Sosyal Medya İzin Formunun hem çocuk hem veliyi kapsayacak şekilde alınmasına karar verildi.

  7. 13 Eylül 2024 tarihine kadar sınıf veli toplantılarının bitirilmesine karar verildi.

  8. Bireysel beslenme yapılmasına ve dışarıdan diğer sınıflara kokacak şekilde pide, tost gibi şeyler yaptırılmamasına karar verildi.

  9. Velilere bireysel ihtiyaç listesi verilmesine karar verildi.

  10. Sınıf eksikliklerinin belirlenerek idareye bilgi verilmesine karar verildi.

  11. Sınıflarda bireysel ya da toplu doğum günü yapılmamasına karar verildi.

  12. Sınıf içerisinde çeşitli projeler yapılmasına karar verildi.

  13. İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri kapsamında çocukların tuvalete giderken yalnız gitmemeleri için önlem alınması için idareye bilgi verilmesine karar verildi.



     ……………………. ………………

      Zümre Başkanı                   Anasınıfı Öğretmeni

      ………………..           …………………

     Anasınıfı Öğretmeni                   Anasınıfı Öğretmeni