2023-2024 eğitim öğretim yılı hepimize hayırlı olsun:) Veeee söz verdiğim gibi ara ara ücretsiz planlarım sizlerle🙋🏻♀️ ilk etapta Eylül ayı uyum haftasının örnek çalışmalarını paylaşıyorum... Beğeni ve yorumlarınızla destek olursanız değmeyin keyfime 🥳 iddiam yok sadece emeğim var kusursuz da değilim bilir kişi de değilim uzman da değilim.. Planlarda yanlışımız varsa birlikte düzeltelim. Eksiğimiz varsa birlikte tamamlayalım. Sizden ricam olumlu ya da olumsuz fikirlerinizi benimle paylaşmanız :) 1 haftalık planlarımı word formatında indirmek için BURAYA tıklayabilirsiniz. Günlük eğitim akışının etkinlikleri için BURAYA tıklayıp klasörü bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
Tarih:06/09/2023
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları masalara alır. “Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Bu oyunda ben ne dersem sizler ellerinizi o şekilde hareket ettireceksiniz. Beni dikkatli dinlemeniz gerekiyor. Bakalım ellerimiz nerelerde geziyor.” Der ve oyuna başlar.
Aç kapa aç kapa
Elleri vuralım oy oy elleri burnuna koy,
Elleri vuralım oy oy elleri ağzına koy,
Elleri vuralım oy oy elleri gözüne koy
Elleri vuralım oy oy elleri masanın altına koy
“Herkes ellerini kaldırsın. Yanınızdaki arkadaşınızın eliyle ellerinizi ölçtüğünüzde kimin eli büyük? Peki sınıftaki en büyük el kimin? Bugün okulumuzun ilk günü. Bugünden bize bir hatıra kalsın. Haydi ellerimizin izini çıkaralım. Bakalım okulların kapandığı haziran ayında ellerimizin izini tekrardan çıkardığımızda ellerimiz ne kadar büyümüş olacak.” Der ve parmak boyası ile çocukların el izini çıkarır. Günün tarihini atar. Çocukların ellerinin yıkanmasına rehberlik edilir.
Tarih:07/09/2023
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları masalara aldıktan sonra;
“Ellerim başımda başımın üstünde(Eller başın üstüne koyulur.)
Ellerim omzumda omzumun üstünde(Eller omzun üstüne koyulur.)
Ellerim yanımda(Eller yana koyulur.)
Ellerim önümde; ellerim arkamda saklanıyorlar.(Eller öne ve arkaya koyulur.)
Kaldırınca yukarıya parmaklarım oynar.1 2 3 4 5 6 7 8 9 10(Parmaklar sayılır.)
Şimdi de sustular(İşaret parmağıyla sus işareti yapılır.) oyununu oynatır.
“Dün sizinle minik ellerimizin izini çıkardık. Okula başladığımız eylül ayında ellerimiz bu kadarmış. Bakalım okulların kapanacağı haziran ayında ellerimiz ne kadar büyümüş olacak. Şimdi bir de boyumuzun uzunluğunu ölçelim. Bakalım eylül ayında boyumuz kaç cm ve haziran ayında tekrardan ölçtüğümüzde kaç cm çıkacak.” Der ve tüm çocukların boy grafiği varsa boy grafiğinden yoksa mezura ya da iple boyunu ölçüp hazırladığı çalışma sayfasına yapıştırır.
Öğretmen çocukları masalara alır. Okulumuz’ parmak oyununu oynatır.
Okulumuz çok güzel. (bütün parmaklar birleştirilip güzel işareti yapılır.)
Çatısı üçgen gibi. (Sağ ve sol elin parmaklari yukarıda birleştirilip üçgen şekli yapılır.)
Kendisi dikdörtgene benzer. (Kollar yana açılır.)
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 tane de penceresi.
4 dikdörtgen kapılı.
Kocaman da bahçeli (Kollar ön tarafa uzatılarak parmaklar birleştirilir ve daire şekli yapılır.)
Daha sonra “Ayas Okula Başlıyor” çizgi filmini izletir. Film hakkında sohbet edilir. Ardından çocuklara; ORİGAMİ kelimesini daha önceden duymuş muydunuz? Origami kelimesi Türkçe'de "Japonlara özgü kağıt katlama sanatı" anlamına gelir. Şimdi biz de origami tekniğiyle okulumuzun maketini yapacağız. Maketimizi kağıda yapıştırıp okula gelirken gördüklerimizi kağıdımızın boş kalan yerlerine çizeceğiz.” Der ve kağıtları dağıtır. Çocuklara katlama esnasında rehberlik eder. Her çocuk kendi okulunun çevresini istediği gibi tamamlar. Çalışmalar sınıf panosunda sergilenir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder