instagram

10 Eylül 2024 Salı

okulöncesi 1. dönem veli toplantısı

 

 okulöncesi 1. dönem veli toplantısını word olarak indirmek için 

BURAYA TIKLAYINIZ 



…………………………..İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ’NE

…………….

 

2024-2025 Eğitim-öğretim yılı 1.dönem veli toplantısını aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere …./…./2024 ……….. günü saat 11.30’da sınıfımın velileri ile  yapmak istiyorum.

Gereğini bilgilerinize arz ederim.

 

…………………………..

Okul Öncesi Öğretmeni

GÜNDEM:

1-Açılış, yoklama, tanışma, gündem maddelerinin okunması,

2- Türkiye yüzyılı maarif modeli hakkında bilgi verilmesi, okulöncesi eğitim programının tanıtılması, Okul öncesi eğitiminin önemi hakkında bilgi verilmesi

3-Okul-öğretmen-veli iletişiminin öneminden bahsedilmesi ve bilgilendirilmenin nasıl olacağı hakkında bilgi verilmesi

4- Okul giriş-çıkış saatleri hakkında bilgi verilmesi,

5-Sınıf ve okul kuralları hakkında bilgilendirme yapılması,

6-Beslenme hakkında bilgi verilmesi

7-Kılık-kıyafet hakkında bilgi verilmesi

8-Aidatların zamanında yatırılmasının öneminin vurgulanması

9- Rehberlik servisinin işleyişi hakkında bilgi verilmesi

10- İhtiyaç listesi hakkında konuşulması

11- Doldurulacak form ve evraklar hakkında bilgi verilmesi.                                                                  

12-Dilek ve temenniler

OLUR

.…. / 09 / 2024

 

 

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.DÖNEM VELİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR

1.GÜNDEM: Tüm velilerin katılımı ile toplantı başladı.  Anasınıfı öğretmeni …………………….. selamlaşma ve tanışmanın ardından yoklama yaparak imzaları aldı. Yazman olarak………………………………….. seçildi.

2.GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Değişen okul öncesi eğitim programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında velileri bilgilendirdi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programının Beceri Temelli olduğunu, zihinsel, sosyal duygusal, fiziksel, duyuşsal ve ahlaki gelişimlerine katkı sağlamasını amaçladığını “Bütüncül Eğitim” anlayışını ve modelini benimsediğini  ve değerler eğitimine önem verildiğini söyledi. Aile ve toplum katılımı etkinliklerinin programa faydalarından aile ve toplum katılımı etkinlikleri adı altında yapılabilecek etkinliklerden söz etti. Programın oyun temelli, çocuk merkezli ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapıda olduğunu söyledi. Okulöncesi eğitimin çocuğu; sosyal, bilişsel, dil, fiziksel yönden geliştirdiği, okulöncesi eğitimi alan çocuğun ilkokula hazır başladığı ve kolay adapte olduğu, kendine güven kazandığı hakkında bilgi verdi. Velilere Türkçe, sanat, drama, müzik, hareket, oyun, fen, matematik, okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hakkında kısaca açıklamalar yapıldı.

3.GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programında aile ve toplum katılımı etkinliklerinin programa faydalarından aile ve toplum katılımı etkinlikleri adı altında yapılabilecek etkinliklerden söz etti. Sene içerisinde her hafta yapılacak aile katılımı çalışmalarından bahsetti. Velilerin ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda yapılacak olan çalışmalar konuşuldu. Okul –aile-veli iletişiminin saygı çerçevesinde, karşılıklı anlayış içerisinde olması gerektiği hakkında bilgi verildi. Veli-öğretmen görüşmelerinin eğitim-öğretimin aksatmayacak şekilde, mesai saatinin başlangıcından önce veya sonra olması gerektiği hakkında bilgi verildi. Ayrıca telefonla da mesai dışında uygun saatlerde öğretmenle görüşme yapılabileceği söylendi. Çocuklarımızın eğitim hayatı boyunca okul-öğretmen-veli işbirliği içerisinde hareket ederek onlar için sağlıklı bir gelecek hazırlayabileceklerini ifade etti.

4.GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Giriş çıkış saatlerine dikkat edilmesi gerektiği, velilerin sınıfa girmeden çocuklarını bırakmaları ve almalarının öneminden bahsetti. Çocukları veli dışında bir kişinin alacağı zaman öğretmenin bilgilendirilmesi gerektiği hatırlatıldı.

5. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ………………………………. Sene boyunca yapılacak olan toplantı ve etkinliklere önemli bir durum olmadığı müddetçe katılım sağlamalarını,  hasta olan çocukların okula gönderilmemesi ve öğretmenin bilgilendirilmesini, okula oyuncak, beslenme dışında yiyecek, para vb. şeylerin gönderilmemesini, Çocukların kişisel ihtiyaç malzemelerinin zamanında sağlanması ve alınan her bir malzemeye çocuğun isminin yazılmasını, sınıfta bireysel doğum günü yapılmamasını, çocuklara kaybolunca üzülecekleri değerli takı, küpe, bilezik vb. takılmamasını, çocukların faaliyetleri için gerekli olan bazı materyallerin eğitimin aksamaması ve çocuklarını zor durumda kalmaması için istenilen günde gönderilmesi gerektiğini belirtti. Doldurulması gereken evrakların buruşturulmadan yırtılmadan eksiksiz olarak doldurulmasını ve okula ulaştırılmasını ekledi.

6.GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Beslenmenin saat 09.30 da yapıldığını söyledi. Aylık olarak hazırlanan beslenme listesine velilerin uymasını, Listenin her ay yenileneceği söyledi. Beslenme listesine uyulması gerektiği, hazır gıdalar gönderilmemesi gerektiğini söyledi.  Ortak alınan kararla haftalık olarak seçilen yiyeceklerden beslenme listesi oluşturuldu. Çocukların beslenme çantasına örtü, kaşık çatal, ve kolaylıkla açabilecekleri beslenme kutusu koymaları eklendi. Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Seçilen malzemelerin sağlığa zararsız plastik cam gibi tehlikeli olmayanlardan seçilmesini söyledi.

7. GÜNDEM: Çocukların sınıfta rahat hareket edebilmeleri için sınıf kıyafetinin serbest olmasına karar verildi. Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  Çocukların tuvaletlere giderken kolaylıkla açabilecekleri düğmeli yerine beli lastikli bağcıklı yerine cırt cırtlı ayakkabılar seçilmesinin önemli olduğunu belirtti. Ayrıca her gün düzenli kontrol edilerek çocukların çantasına  temiz poşet içerisinde yedek kıyafet iç çamaşırı ve çorap konulmasını mevsimine uygun olarak seçilmesini söyledi.

8.GÜNDEM:Okul aidatının sınıfın ihtiyaç ve giderleri için kullanıldığı ve zamanından ödenmesi gerektiği belirtildi.

9. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………… okulda çocukları için başvurabilecekleri rehberlik servisi olduğunu, gerektiğinde randevu alarak görüşme sağlayabileceklerini söyledi.

10. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………. İhtiyaç listesindeki malzemelerin mümkün olan en kısa zamanda alınmasının önemini vurguladı. Malzemelerin çok kalitesiz olması halinde çocuklarda özgüven kaybına sebep olabileceğini, bu konuda hassas davranılmasını rica etti. (İyi kesmeyen ya da çocuğun yaşına uygun olmayan bir makas ile çalışma yapan çocuk düzgün kesemeyeceği için kendisinden kaynaklandığını düşünerek “yapamıyorum-başaramıyorum” diye özgüven kaybına uğrayacaktır. Yapıştırıcısı iyi yapıştırmayan çocuk ya da boyası çok soluk olan çocuk arkadaşlarının yaptıklarına bakarak yine aynı düşünceye kapılacaktır.) Anasınıfı öğretmeni ……………. Aynı sınıfı iki şube kullandığında isimler de aynı olduğunda karışıklık yaşanabildiğin, o yüzden alınan malzemelerin her birine çocuğun adını ve şube adını yazmalarını istedi. (Yapıştırıcının hem gövdesine, hem kapağına, boyaların her birine tek tek isim yazılması)

11. GÜNDEM: Anasınıfı öğretmeni ……………… doldurulacak form ve evraklar hakkında velilere bilgi verdi, form ve evraklar velilere dağıtıldı

12.GÜNDEM:Anasınıfı öğretmeni ……………………………….  tarafından iyi dilek ve temennilerle toplantıya son verildi.

 

                                                                                                          …………………………..

                                                                                                            Okul Öncesi Öğretmeni

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder