instagram

24 Haziran 2020 Çarşamba

2019-2020 okul öncesi yıl sonu zümresi



2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 

2. DÖNEM

………………………………………… İLKOKULU ANASINIFI

 ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTISI



Toplantı tarihi:  27/06/2020 
Toplantı saati: 10:00
Toplantı yeri: Zoom uygulaması veya  whatsapp grubu 
Toplantıya katılan öğretmenler


GÜNDEM MADDELERİ:

1-Açılış, yoklama

2- 2019-2020 eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi


3-Covid-19 salgını süresince  uzaktan eğitim faaliyetleri, uygulanan yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili konuya ilişkin raporun hazırlanması.


4-Covid-19 salgını süresince uygulanan uzaktan eğitim sürecinde okul-veli işbirliğini arttırıcı çalışmalar ve sonuçlarının değerlendirilmesi.

5-Covid-19  salgını süresince 2020-2021 eğitim öğretim döneminde kontrollü normalleşme süresinde alınacak tedbirlerin belirlenmesi.

6-2020-2021 Eğitim ve öğretim yılında öğrencilerin Covid-19 salgını sürecindeki öğrenme kazanımlarına ilişkin eksiklerin giderilmesine yönelik gerçekleştirilecek tamamlayıcı eğitim programının planlanması.

7-Dilek ve temenniler.

8-Kapanış.


GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:

1-Açılış, yoklama: 
2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı sene sonu zümre öğretmenler kurulu toplantısı  27/06/2020 saat 10:00 da ................................ başkanlığında  zoom - whatsupp  uygulaması üzerinden videolu görüntülemeyle tüm öğretmenlerin katılımıyla çevrimiçi olarak başladı.Toplantı tutanağı whatsapp grubundan yazıldı. Yazman olarak …………………………….. görev aldı.


2- 2019-2020 eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi:
  Anasınıfı öğretmeni ...............................................     velilerinin EBA’ya  aktif olarak katıldıklarını  bunun dışında hazırladığı tüm etkinlikleri whatsapp sınıf grubundan gönderdiğini ayrıca  Youtubeda da okul öncesi öğrencilerine yönelik özel olarak seçilen çizgi film animasyon ve şarkıların izlenmesi konusunda velilerle günlük  olarak iletişim halinde olduklarını belirtti. Bunun dışında aile katılımı adı altında veli ve öğrencilerin birlikte uyguladıkları etkinliklerin görüntülerini yine aynı whatsupp  grubundan kendisine ulaştırdıklarını pandemi sürecinde eğitim öğretime bu şekilde devam ettiklerini belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni ...............................................     mart ayı itibariye uzaktan eğitim evde etkinlik planında tüm belirli gün ve haftalara yer verdiğini öğrencilerin etkinlikleri başarılı bir şekilde kutladığını belirtti. Tüm öğrenci velilerinin kurdukları whatsapp grubundan kendisine video ve resim  gönderdiğini belirtti. 


Anasınıfı öğretmeni ...............................................    öğrencileriyle Eba üzerinden iletişime geçtiğini, toplu iletişim, hızlı etkileşim ve bilgi dönütü amacıyla WhatsApp uygulaması üzerinden grup kurduğunu, Ayrıca derslere katılamayan öğrenciler ve veliler ile düzenli bir şekilde telefon görüşmesi yaptığını belirtti.




Anasınıfı öğretmeni ...............................................    Eba ya çalışma sayfaları yüklediğini erişim sağlayamayan öğrenciler için ekran görüntüsüyle whatsappdan iletişim kurduklarını takibi bu şekilde yaptığını olumlu dönütler aldığını belirtti.



3-Covid-19 salgını süresince  uzaktan eğitim faaliyetleri, uygulanan yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili konuya ilişkin raporun hazırlanması
Anasınıfı öğretmeni ...............................................    uzaktan eğitim evde etkinlik planlarında seçilen tüm aktivitelerin özellikle sokağa çıkma yasağı söz konusu olduğundan evde bulunan, kolay erişebilecekleri maliyeti az malzemelerden seçildiğini planlanan etkinliklerde kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrenci merkezli, aktif katılımlı, yaparak yaşayarak öğrenilecek nitelikte olduğunu öğrencilerdeki bireysel farklılıkları göz önüne alarak hayal gücü ve yaratıcılıklarını geliştirici özellikle oyun ağırlıklı olmasına dikkat ettiklerini bu sebeple tüm öğrencilerin etkinliklere çok severek isteyerek katıldıklarını belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni ...............................................  uzaktan eğitim evde etkinlik planlarında seçilen tüm aktivitelerde kullanılan tekniklerin özenle seçildiğini pandemi sürecinde evde ebeveynlerle birlikte geçirilen sürenin artmasından dolayı  aile ile birlikte yapılacak etkinliklere yer verdiğini bu sayede çocukların kaliteli ve verimli bir süreçle dönemi tamamladıklarını açıkladı.

 4-Covid-19 salgını süresince uygulanan uzaktan eğitim sürecinde okul-veli işbirliğini arttırıcı çalışmalar ve sonuçlarının değerlendirilmesi. 
Anasınıfı öğretmeni ...............................................  bazı velilerin yoğunluktan dolayı ebaya giremediklerini, bu sebeple öğrencilerin ebadaki etkinliklerde yeterince aktif olamadıklarını aradaki açığı zoom, whatsaap ve youtube üzerinden gönderilen çalışmalarla kapatmaya çalıştıklarını belirtti. Katılımın son haftalarda ilk haftalara göre daha az olduğunu açıkladı.

Anasınıfı öğretmeni ...............................................  uzaktan eğitim evde etkinlik planında  yer alan etkinliklerin belirlenen amaç ve kazanımların sağlanması konusunda velilerle sürekli iletişim halinde olduklarını zoom uygulaması ile veli toplantısı yaptıklarını okul-veli işbirliğinin üst düzeyde sağlandığını sık sık geri dönütler alınarak verimli bir süreç yaşandığını belirtti. 

Anasınıfı öğretmeni ...............................................   pandemi sürecinde velileriyle sürekli telefon görüşmeleri yaptığını, whatsapp uygulaması ile sık sık iletişim halinde olduğunu, zoom uygulaması ile veli toplantısı yaparak onlardan evde etkinlik planlarında karşılaştıkları sorunlar olup olmadığını, bu şekilde gerekli dönütleri aldığını belirtti. Mart ayı itibariyle okul-veli işbirliğinin uyum içinde geçtiğini ekledi.

5-Covid-19  salgını süresince 2020-2021 eğitim öğretim döneminde kontrollü normalleşme süresinde alınacak tedbirlerin belirlenmesi. 
Anasınıfı öğretmeni ...............................................  31 Ağustos tarihi itibariye okulların normalleşme sürecine girileceği, telafi eğitim adı altında yeni dönem için bir takım önlem ve tedbirlerin alınması gerektiğini belirti. Sınıf mevcutlarının kalabalık olduğu okullarda sabahçı-öğleci ikili eğitim sistemiyle mevcut durumunun yarı yarıya  azaltılmasının faydalı olacağını ekledi.

 Anasınıfı öğretmeni ...............................................   "TAMAM" uygulamasıyla yani TEMAS, MESAFE ve MASKE nin salgının üstesinden gelmenin yolu olduğunu ancak bu süreçte maske kullanımının çocuklarda gün boyunca kullanmanın imkansız olduğunu belirtti. Ayrıca okul ve sınıf girişlerinde dezenfekten konulmasını çocukların sınıf içinde kullandıkları ayakkabı veya pandufun üstüne galoş giymelerini önemle vurguladı. 


Anasınıfı öğretmeni ...............................................  anasınıflarında özellikle oyun saatlerinde sosyal mesafenin çok zor olacağını, sınıftan ziyade açık alanlarda çocukların vakit geçirmesi gerektiğini, yardımcı personel sayısının arttırılmasını, her sınıfa en az 1 personel alınması gerektiğini belirtti. Beslenme saatlerinin evde yapılması gerektiğini ekledi.


6-2020-2021 Eğitim ve öğretim yılında öğrencilerin Covid-19 salgını sürecindeki öğrenme kazanımlarına ilişkin eksiklerin giderilmesine yönelik gerçekleştirilecek tamamlayıcı eğitim programının planlanması.
31 Ağustos itibariyle okul öncesinde yapılacak telafi eğitimlerinde çocukların mart ayından bu yana desteklenmesine en çok ihtiyaç duydukları gelişim alanlarına ağırlık verilmesine, küçük kasları geliştirici kalem tutma, makas çalışmaları, oyun hamurları ile oynama, boyama çalışmaları  gibi sanat etkinliklerine yer verilmesine büyük kasları geliştirici atlama, zıplama, açık hava oyunları gibi etkinliklerle günlük eğitim akışı hazırlanmasının süreç için daha uygun olacağına karar verildi. 


7- Dilek ve temenniler
Anasınıfı öğretmeni ............................................... Yoğun çalışmalarımız neticesinde öğrencilerimizin bu süreci bir tatil değil, uzaktan eğitim olarak tamamladıklarını, 19 Hazirana kadar uzaktan eğitim evde etkinlik planlarıyla eğitim öğretimi eksiksiz yerine getirdiklerini, bu süreçte internet eksikliği veya başka sebeplerden bazı öğrencilerin düzenli olarak derse katılamamasının sürecin en olumsuz yanı olduğunu, derse katılamayan öğrencilerimizle düzenli telefon görüşmeleri yaparak onları da bu sürece dahil ettiklerini belirtti.  Toplantıya katılan tüm öğretmenlere teşekkür ederek iyi dileklerle toplandı sona erdirildi. 



Okul öncesi öğretmeni                                                                       Okul öncesi öğretmeni
                                                                      


 Okul öncesi öğretmeni                                                                        Okul öncesi öğretmeni 
                                                                 



                                                                  Okul Müdürü 
                                                                   ........................

3 yorum:

  1. Ne kadar hızlı adapte oluyoruz artık teknolojiye hayretler içerisindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://onlinemeetingcenter.live zoom konusunda kurulum da paylaşmış bilginize.

      Sil