instagram

27 Haziran 2020 Cumartesi

telafi eğitimi (2019-2020 eğitim öğretim yılı)

2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı

 (31 Ağustos-19 Eylül) Yaz Dönemi Telafi Eğitim Planı

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 50 inci maddesinde ve Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliğinin 37 inci maddesinde ders yılı içinde öğretmensizlik, doğal afet, salgın hastalık ve olağanüstü hâl ve benzeri durumlardan dolayı yapılamayan dersler için yoğunlaştırılmış yetiştirme programı uygulanacağı, bu programların çalışma saatleri içinde ve dışında öğretim yapılarak tamamlanacağı ve okul müdürlükleri ile il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından düzenlenecektir.

Bu programlar, öğrenci ve velilerin psiko-sosyal durumları, eğitim-öğretim kurumlarının fiziki kapasitesi ve bölgenin koşulları dikkate alınarak eğitim vermek suretiyle düzenlenebilecektir.

Dünyanın çeşitli ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de görülen Covid 19 salgını nedeniyle koruyucu ve önleyici tedbirler kapsamında okullarımızda yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Salgın döneminin normalleşme sürecinden sonra yapılacak telafi eğitimlerinde alınması gereken tedbirler:

1. 31 Ağustos tarihi itibariyle okulların normalleşme sürecine girmesi durumunda Sınıf mevcutlarının kalabalık olduğu tam gün eğitim verilen okullarda sabahçı-öğleci ikili eğitim sistemiyle mevcut durum yarı yarıya  azaltmalıdır.

2. Kalabalık sınıflarda sabahçı-öğleci ikili eğitim verilen okullarda telafi eğitiminde öğrencilerin sınıf listesine göre yarısı ilk 2 saat  kalan yarısı diğer 2 saat okula devam etmelidir. 

3.Telafi eğitiminde 31 Ağustos-19 Eylül tarihleri baz alınacaksa etkinliklerde açık hava bahçe oyunları daha çok tercih edilmelidir.

4.Beslenme saatleri kaldırılmalı öğrenciler mümkün olduğunca evde kahvaltılarını yaparak okula gelmelidir.

5. "TAMAM" uygulamasıyla yani TEMAS, MASKE ve MESAFE kullanımına azami önem vererek okul ve sınıf girişlerine dezenfekten konulmalıdır. 

6. Pandemi sebebiyle yarım kalan eğitim öğretimde açığın kapatılması için özellikle ilkokula başlayacak okul öncesi grubu için küçük kasları geliştirici oyun hamuru, kalemi doğru tutma, kesme çalışmaları, 1'den 20'ye kadar rakamları tanıma etkinlikleri, çizgi çalışmalarına ağırlık verilmelidir. Kalem, makas oyun hamuru gibi araç gereçler öğrencilerin çantasında bulunmalıdır.

Milli Eğitim Bakanlığının açıklayacağı okul öncesinde telafi eğitimi plan ve programına göre alınan önlemlerde gerekli düzenlemeler ve  değişikliklikler yapılabilir.














TELAFİ EĞİTİMİNDE UYGULATABİLECEĞİNİZ ETKİNLİK ÖNERİLERİ

ŞEKİLLER















DİKKAT ÇALIŞMALARI





















2 yorum: